Jump to content

Falsk fender som henger skjevt


Hakkannen

Recommended Posts

Hei.

 

Kjøpte meg nylig en ekstra fender, men fenderen virker falsk. Det står et annet merke på den, noe om at den kan skvises eller noe lignende (det står fender også, men ikke fender størst slik jeg trodde det skulle stå). Er det da en ekte fender? Noen som vet?

 

Fenderen skulle være av typen «mini», dette står også på fenderen. Men den er da vitterlig større enn de største til Biltema?!? Den er så stor at den dunker og lager lyder i skroget. Jeg som tenkte det kunne være greit med en litt mindre fender til å stikke nedi der de store ikke kommer til når syd-østen står på som verst.

 

I finn-annonsen var det ikke bilde av fenderen, derfor ble jeg litt overrasket da jeg så den var svart. Eller er det gjerne meningen den hvite siden skal inn mot skroget? Er litt redd for å få svarte merker, fikk det tidligere en gang da jeg skulle spare penger og hang opp et par dekk, de merkene var fryktelig vanskelig å få vekk (det var tiden før jeg oppdaget at Biltema har båtutstyr).

 

Det fulgte med et brett og flatt tau a skinn med fenderen, et tåpelig tau. Tauet var så å si umulig å knytte fenderen skikkelig fast med. I tillegg spørs det om skinnet varer særlig lenge i fuktig vestlandsvær. Ble litt usikker på hele det der opplegget der, så jeg tok heller et skikkelig tau og bandt fenderen fast i ripa med. Men nå virker det jo som at fenderen henger skjevt? Får den ikke til å henge beint ned slik som Biltema-fender-kopiene gjør. Finnes det noe triks?

 

Har jeg blitt lurt av selger? Synes å ha lest en plass at folk har fem års garanti hvis de kjøper noe feil, men husker ikke hvor jeg har lest det. Er helt fortvilet nå, det er meldt kuling og jeg føler meg skikkelig lurt.

 

29884315_10156151358067674_1665103511_o.jpg.6ca333dfa4420cff41d979a87adaf58b.jpg29893250_10156151358077674_385141243_o.jpg.a00072e7642cde49c0ef8de8da5e5711.jpg

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Dette er stengt tatt ikke en skikkelig Fender.  Dette er Squier, Fender billigmerke. 

Jeg er rimelig sikker på at du hadde blitt mye mer fornøyd med "the real thing ".

 

Forøvrig er Fender salgsrepresentant for Scandinavia ihuga seiler og har muligens mer erfaring med dette.

Link to post
Share on other sites

Key Freak skrev for 7 timer siden:

Nei, nei, nei! Alle skjønner vel at den Fenderen er alt for liten og svak. Den må forsterkes for å tåle naturkreftene.65DeluxeRev-large.jpg.257dd22faeddbcb585272ad953a757ff.jpg

Denne må jo være ypperlig å henge langs skute-sida, så kan man jo til og med underholde litt i havnene. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...