Hakkannen Startet 1.April.2018 Del på Facebook Startet 1.April.2018 Hei. Kjøpte meg nylig en ekstra fender, men fenderen virker falsk. Det står et annet merke på den, noe om at den kan skvises eller noe lignende (det står fender også, men ikke fender størst slik jeg trodde det skulle stå). Er det da en ekte fender? Noen som vet? Fenderen skulle være av typen «mini», dette står også på fenderen. Men den er da vitterlig større enn de største til Biltema?!? Den er så stor at den dunker og lager lyder i skroget. Jeg som tenkte det kunne være greit med en litt mindre fender til å stikke nedi der de store ikke kommer til når syd-østen står på som verst. I finn-annonsen var det ikke bilde av fenderen, derfor ble jeg litt overrasket da jeg så den var svart. Eller er det gjerne meningen den hvite siden skal inn mot skroget? Er litt redd for å få svarte merker, fikk det tidligere en gang da jeg skulle spare penger og hang opp et par dekk, de merkene var fryktelig vanskelig å få vekk (det var tiden før jeg oppdaget at Biltema har båtutstyr). Det fulgte med et brett og flatt tau a skinn med fenderen, et tåpelig tau. Tauet var så å si umulig å knytte fenderen skikkelig fast med. I tillegg spørs det om skinnet varer særlig lenge i fuktig vestlandsvær. Ble litt usikker på hele det der opplegget der, så jeg tok heller et skikkelig tau og bandt fenderen fast i ripa med. Men nå virker det jo som at fenderen henger skjevt? Får den ikke til å henge beint ned slik som Biltema-fender-kopiene gjør. Finnes det noe triks? Har jeg blitt lurt av selger? Synes å ha lest en plass at folk har fem års garanti hvis de kjøper noe feil, men husker ikke hvor jeg har lest det. Er helt fortvilet nå, det er meldt kuling og jeg føler meg skikkelig lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Brigg Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Har du forsøkt å blåse mere luft i den? Synes den så litt slapp ut. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hakkannen Svart 1.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2018 Finner ikke ventilen, sliter litt nå, her må reklamasjonsretten brukes tenker jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Dypp'n i vannet, så eser den ut :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Ikke mulig å fylle mer luft? Kanskje du skulle gått for en luftgitar? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Lars H. Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Hakkannen skrev 4 minutter siden: Finner ikke ventilen, sliter litt nå, her må reklamasjonsretten brukes tenker jeg! Ta kontakt med båtadvokaten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kointa Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Problemet er vel at du har kjøpt en fender mini; men en såpass stor båt burde du gått for en fender stratocaster. Men uansett så er ventilen plassert på samme sted som restene av fenderne. Du trenger er overgang fra luft, til Jackplugg. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Skjønner godt du føler deg lurt. Her ville jeg tatt kontakt med selger - og vært STRENG ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven III Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 ??? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Du må nok ta grep og spille hardt mot selgeren. Nytter ikke med søt melodi! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
shipahoy Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Det hjelper kanskje med fendertrekk? Sitér dette innlegget Link to post
Lindita Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Dette er stengt tatt ikke en skikkelig Fender. Dette er Squier, Fender billigmerke. Jeg er rimelig sikker på at du hadde blitt mye mer fornøyd med "the real thing ". Forøvrig er Fender salgsrepresentant for Scandinavia ihuga seiler og har muligens mer erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Må nok gå for en American Fender Stratocaster. Har en ekte vare selv. Solgte foresten en 74 mod. i fjor for over 20 spenn, så guitarene holder seg godt i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Worry II Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Lurte fælt på hva som møtte meg i denne tråden. Kanon ! Sitér dette innlegget Link to post
På svai Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Påskeflir! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Ler så jeg griner? Sitér dette innlegget Link to post
lectron Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Tullball. Det mangler en streng! Ikke rart det blir feil. Duh...... Sitér dette innlegget Link to post
Makiki 4 Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Det er 1.april i dag!! Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Prøv med fender telecaster ;-) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Jakob T skrev 9 minutter siden: Prøv med fender telecaster ;-) God gitar det og. Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Må nok fagfolk inn i bildet her slik at det blir fendret forsvarlig!? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Nei, nei, nei! Alle skjønner vel at den Fenderen er alt for liten og svak. Den må forsterkes for å tåle naturkreftene. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
LM 605 Svart 2.April.2018 Del på Facebook Svart 2.April.2018 Key Freak skrev for 7 timer siden: Nei, nei, nei! Alle skjønner vel at den Fenderen er alt for liten og svak. Den må forsterkes for å tåle naturkreftene. Denne må jo være ypperlig å henge langs skute-sida, så kan man jo til og med underholde litt i havnene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.