KongKing Startet 1.April.2018 Link til dette innlegget Startet 1.April.2018 Hei har en vp41a m/290dp og var i fjor plaget med vann i kjølen. Kan lekke ved overgang ved transom, inn/ut på impeller/filter, men jeg så en finurlig sak på røret mellom filter til varmeveksler - se bilder. Hva slags sak er dette? Er det en ventil på noen måte? Kan også nevne at jeg vinterkonserverte motor og hadde da frostvæske stående i motoren. Etter en stund, uten at jeg hadde gjort noenting med motoren, så var det masse kjølevæske i kjølen... aner ikke hvor denne kan ha kommet ut. Noen forslag? KongKing Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 1.April.2018 Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 Det er en tappeplugg for og tappe ut vann ved opplag etc? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 1.April.2018 Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 Det øverste bildet er stengeventiler til vv tank,eller defroster. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 1.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 Jakob T skrev 22 minutter siden: Det øverste bildet er stengeventiler til vv tank,eller defroster. Vet. Det var den på røret under svinghjulet jeg lurte på ?? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 1.April.2018 Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 Som Boble skriver,dreneringsplugg for sjøvann. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 1.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 boble65 skrev for 9 timer siden: Det er en tappeplugg for og tappe ut vann ved opplag etc? Det høres riktig ut. Jeg stusset bare litt på hvorfor det var mottakere til feste av slange på den. Tenkte den da hadde kunne ha en ventilfunksjon. Men kjølevannet kommer kanskje ut gjennom skruen og i ev en slange når skruen åpnes? kk Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 1.April.2018 Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 Høres og er riktig. Er for og tappe systemet på laveste punkt. Og eventuelt ha slange på for flytte sølet til en annen plass. Eller suge det tomt med feks våtstøvsuger. Du har sikkert flere slike tappepunkter på motor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.