JRK Startet 1.April.2018 Del på Facebook Startet 1.April.2018 Hei, Noen som kjenner til en billig NMEA baud rate converter. Har en sensor som leverer NMEA 0183 9600 baud. Skulle gjerne hatt 4800 baud. Vet at Veinland har en til 3-4 båtlapper, men hadde håp om at det fantes noe rimeligere God påske JRK Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Billig gammel PC med en enkel programmsnutt i skulle jo fikse dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Kan du ikke justere PC'n til ønsket baud? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 https://www.overland.no/products/nmea-interface?gclid=Cj0KCQjwhoLWBRD9ARIsADIRaxTDuraHwOh6EVZrcfqaEKO9p6SK5jwt6EtI9ew8GcCU6qRCMBdG_rkaArEMEALw_wcB Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
jeb Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Hva skal den brukes til. Jeg er helt grønn men prøver og følge med for å forstå hva alle disse dingsene brukes til. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Hulda Svart 2.April.2018 Del på Facebook Svart 2.April.2018 Og hva er det som skal sitte i andre enden av de 9600 baud. Regnet med at det skulle være en PC, men det skriver du jo ikke noe om, min feil. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.April.2018 Del på Facebook Svart 2.April.2018 Jeg har brukt Franson GPS-gate (software).....dersom baudrate fra en giver ikke stemmer med vad sjøkart-programmet vill ha ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Arne Henriksen Svart 2.April.2018 Del på Facebook Svart 2.April.2018 Denne bør fikse det. https://www.ebay.com/itm/YakMUX-3-Port-NMEA-Combiner-Multiplexer-USB-Adaptor/172684461880 Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
JRK Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Hei alle samman og Takk for svar. Arne har nok det beste forslaget . Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 JRK skrev On 05.04.2018 at 17.38: Hei alle samman og Takk for svar. Arne har nok det beste forslaget . JRK, har du prøvd multiplexeren som Arne Henriksen viste til? Lurer på å bestille en eg også. Fant ut at 34800 og 4800 baudrate ikkje går så godt saman, inn på min Raymarine C120... Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Har en raymarine a7 kan denne brukes der også , får beskjed om at autopiloten ikke er tilkoplet igjennom nmea 0183. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 JRK skrev On 5.4.2018 at 17.38: Hei alle samman og Takk for svar. Arne har nok det beste forslaget . Jeg bestilte direkte fra hjemmesiden deres i våres/sommer: http://yakbitz.com/ Kom en liten konvolutt fra Australia, og i den lå en bitteliten "dings". Disse er på størrelsen med en Oliver Tvist boks, dvs veldig små, mye mindre enn en fyrstikkeske. --- Koblet til strøm og nmea signaler fra AIS mottakeren og "poff!" så hadde vi wifisone med AIS signaler i båten. Virket ut av boksen med default innstillinger. For å gjøre innstillinger koblet jeg til wifisona den laget, skrev ip- nummer, logget inn og fikk et lite web- grensesnitt hvor jeg kunne gjøre endringer. --- Så min erfaring med "dings" fra samme produsent er god. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.