EHoyesen Startet 2.April.2018 Link til dette innlegget Startet 2.April.2018 Fant en sprekk helt akter i maskinrommet nå. Nordan family 27. Dette er mot et skott, på andre siden er det begynt å løsne litt glassfiper i flak. Ser at skottet er av kryssfiner og at det er litt fuktig. Sikkert frostspreng som ødelagt noe her. Kjølsvinet ser ikke ut etter forrige eier så jeg oppdaget det ikke i fjor da båten var ny for oss. Vannet går fra den siden av skottet på bildet og kommer ut på andre siden. Regner med det bare er skottet som er dårlig her og at det ikke er noen andre skader på båten. Noen med Nordan Family som vet hvordan dette er støpt? Er det noen som har en måte å angripe dette på en grei måte? Vil helst slippe å skjære ut skottet. Gode råd mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.April.2018 Link til dette innlegget Svart 2.April.2018 Det var litt lite oversiktlig bilde. Eg hadde rekna med eg skulle sjå gearkasse/eksos eller aksling igjennom skottet, det er typisk at det er skjært ut for slike installasjoner utan at endeveden/kuttflaten er behandla, med påfølgende vannopptak. Utan betre oversikt blir det vanskelig å svare riktig om det bør utbedres. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
EHoyesen Svart 3.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Jeg er på jobb langt hjemmefra og fra båten så da måtte det bli det bildet jeg hadde tilgjengelig. Bildet er tatt ned hvor pila viser. Det er selvsagt hull sparret ut hvor akslingen går gjennom ca 30 cm over kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.