logos Startet 2.April.2018 Link til dette innlegget Startet 2.April.2018 Jeg trenger å få renset og oljet gjengende på strekkfiskene til sidevantene. Masten har to salinger og topp og undervant. Alle strekkfisker er «løsnet» før vinteren. Planen min er videre følgende: - skru strekkfisken neste helt opp - Bruke en tannbørste for å fjerne gammel olje/fett - Deretter å olje opp på nytt - Skru strekkfisken tilbake til utgangspunktet - Gjenta for øvrige strekkfisker - Avslutte med å «sette riggen». Fornuftig plan? Andre gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.April.2018 Link til dette innlegget Svart 2.April.2018 Veldig bra. Bruk tannbørsten et annet sted og kjøp heller en rustfri stålbørste fra eks. Biltema. På gjengene bruker jeg girolje EP 90, eller noe annet i den duren. Jeg har strekkfisker med bronse 'hylser' og syrefaste utvendige gjengepartier. Vet ikke hva du har. Rustfritt/rustfritt har lettere for å skjære seg på gjengene. Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 2.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2018 Hulda skrev 18 minutter siden: Veldig bra. Bruk tannbørsten et annet sted og kjøp heller en rustfri stålbørste fra eks. Biltema. På gjengene bruker jeg girolje EP 90, eller noe annet i den duren. Jeg har strekkfisker med bronse 'hylser' og syrefaste utvendige gjengepartier. Vet ikke hva du har. Rustfritt/rustfritt har lettere for å skjære seg på gjengene. Takk for raskt svar. Godt jeg er på sporet ;-). Har rustfritt og tenkte jeg skulle være litt forsiktig ved bruk av tannbørste/stiv nylonbørste/neglebørste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.