Jump to content

Eldre 4-syl. diesel, hva slags motor er dette?

VetleBorgen

Recommended Posts

Svigerfar har en slik BMC. Han bruker båten MYYYYE og da motoren etter noen tiår begynte å bli litt sliten dumpet han over en fabrikkny motor i originalkasse som bare hadde stått lagret "i evigheter". Han kjøpte den og satte i båten for noe bedre motor kunne ikke han få tak i sa han.

De tingene jeg vet om av problemer han har hatt til sammen opp gjennom flere tiår er en gang toppakning, en gang lekkasje i høytrykksdieselrør (skiver der høytrykksrørene er koblet på pumpen måtte skiftes, fort gjort å skifte og koster ikkeno) og reimskiven på veivakselen løsnet en gang.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jeg trodde 1800-motoren hadde litt mer enn 36hk. Jeg har 1500-motoren og den er oppgitt med 36. Trodde 1800-en hadde opp mot 50, men mulig jeg har misforstått.

Dette er engelske motorer, og det er veldig mange av dem der borte (har bl.a. gått i London-taksiene). Deler får du blant annet her:

https://www.asap-supplies.com/eu/

Det er vel enkelte ting som begynner å bli vanskelig å skaffe nytt (ventilløftere og registerdeksel til 1500-motoren, har jeg erfart), men dersom du skulle være så uheldig bør det være mulig å skaffe brukte deler (dersom man har litt tid på seg).

Enkel og grei motor, hvis du sørger for at den har nok olje, så tror jeg ikke du klarer å kjøre den i filler. :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...