VetleBorgen Startet 3.April.2018 Link til dette innlegget Startet 3.April.2018 Heisann! Vurderer kjøp av ny båt og i den sitter det en motor jeg ikke kjenner igjen. spørsmålene mine er : Hva slags motor er dette? er det noe å satse på? deletilgang? Båten er en Kragerø 26 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Har den glødeplugger og Bosch diesel rekkepumpe? Hvis så, det kan minne om Merchedes 180 D med Bowman marinisering. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Ser ut som en BMC 1800/Thornycroft T90. 35hk. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Jeg vil heller si BMC 1800 diesel. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
VetleBorgen Svart 3.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Etter litt søking har jeg og kommet fram til bmc 1800. Noen som har noe erfaring med disse ? Hestekrefter? Driftsikker? Deletilgang? Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Hadde 35hk når ny, hvor driftsikker den er idag kommer ann på vedlikeholdet oppigjennom. Deletilgang på motorspesifikke deler er begrenset, men asap-supplies England har nok noe. Dette er motorer som rusler, ryker og går om de får diesel, smøring og kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Svigerfar har en slik BMC. Han bruker båten MYYYYE og da motoren etter noen tiår begynte å bli litt sliten dumpet han over en fabrikkny motor i originalkasse som bare hadde stått lagret "i evigheter". Han kjøpte den og satte i båten for noe bedre motor kunne ikke han få tak i sa han. De tingene jeg vet om av problemer han har hatt til sammen opp gjennom flere tiår er en gang toppakning, en gang lekkasje i høytrykksdieselrør (skiver der høytrykksrørene er koblet på pumpen måtte skiftes, fort gjort å skifte og koster ikkeno) og reimskiven på veivakselen løsnet en gang. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
VetleBorgen Svart 3.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Høres jo lovende ut! ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Jeg har en kompis med en litt større BMC. Lekker litt olje, lekker litt diesel, starter som et skudd og går som en klokke. Ikke de verste motorene, absolutt ikke. Man må bare ikke bli frenetisk om det lekker litt. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 2 hours ago, SamH said: ..... Dette er motorer som rusler, ryker og går om de får diesel, smøring og kjøling. Denne virker jo som den har fått nok av smøring da, ihvertfall på utsiden :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
index Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Javel? Hvor da? Ser kun vanndråper jeg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Grimme Elling Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Jeg trodde 1800-motoren hadde litt mer enn 36hk. Jeg har 1500-motoren og den er oppgitt med 36. Trodde 1800-en hadde opp mot 50, men mulig jeg har misforstått. Dette er engelske motorer, og det er veldig mange av dem der borte (har bl.a. gått i London-taksiene). Deler får du blant annet her: https://www.asap-supplies.com/eu/ Det er vel enkelte ting som begynner å bli vanskelig å skaffe nytt (ventilløftere og registerdeksel til 1500-motoren, har jeg erfart), men dersom du skulle være så uheldig bør det være mulig å skaffe brukte deler (dersom man har litt tid på seg). Enkel og grei motor, hvis du sørger for at den har nok olje, så tror jeg ikke du klarer å kjøre den i filler. :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 1800 har 46 hk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.