_Bliss_ Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: kjent den bakgrunnen der bra gjennomført Skal du vise båten frem på messen? Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Han tar en SAP og har gått på bar? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 romsabonden skrev 17 minutter siden: Han tar en SAP og har gått på bar? Å filleren.. den glemte jeg...??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 16 minutes ago, romsabonden said: Han tar en SAP og har gått på bar? Avslørt, hahaha. Men maten smakte fortreffelig :) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Snartbåt? skrev 19 minutter siden: kjent den bakgrunnen der bra gjennomført Skal du vise båten frem på messen? Da blir ikke båten solgt. Er nok best at jeg gjemmer meg tilbake på Sørlandet? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 (redigert) 50 minutes ago, romsabonden said: Han tar en SAP og har gått på bar? Den var ikke glemt ennå, nei Kanskje han leter etter noen bakstykker og krysse (ref annen tråd) Ble en lang dag på deg i dag Bjørn. Disse nautiske milene blir fort litt lengre om forholdene ikke ligger helt til rette. Når vi så på varslene sammen tidligere i uken var jeg usikker på om båten ville komme seg til Haugesund før messa åpnet, men der tok jeg feil. Tusen takk for at du ville og kunne overta stafettpinnen Bjørn Som alltid vel gjenomført og uten overraskelser av noe slag Blir det rundt hjørnet og inn fjorden i morgen eller ble haugesund endestasjonen? Redigert 4.April.2018 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 @sap_2000 Vi glemmer aldri de faste utrykkene... ?.. spesielt ikke når de blir gjentatt. ??? Fikk hyggelig mottakelse av @Trond123 på kaia. Han ble med for å spise. Det er noe av den beste biffen jeg har spist.. og for en gangs skyld.. rakk jeg kjøkkenet før de stengte. ? tog du an sap...??? Å ekstra hyggelig var det å treffe et Bp medlem på kaia her. Endatil båtboer ? synd du ikke kunne være med å spise. Håper vi sees i morgen. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 1 minute ago, Bjørn Løvjomås said: Det er noe av den beste biffen jeg har spist.. og for en gangs skyld.. rakk jeg kjøkkenet før de stengte. ? tog du an sap...??? Skjønner ikke hva du snakker om Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trond123 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 @Astridhj Var kjekt å treffe deg også, og ha et aldri så lite Baatplassentreff på kaien. Sitér dette innlegget Link to post
Astridhj Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Veldig kjekt å treffes på. Synd jeg ikke kunne være med å spise, men med barn sovende i båten, så må man nesten prioritere. Neste gang altså. Så du fortsatt lå på kaia Bjørn da jeg gikk på jobb. Drar du videre i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Planene er endret og båten blir foreløpig i Haugesund. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Som Trond nevner så blir båten liggende her til messa starter. Jeg skal se om jeg finner en buss og begynne hjemturen. Når jeg får roet meg ned på toget vil det og komme en oppsummering av denne turen. Men virkelig en flott seilbåt akter @Astridhj Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Astridhj Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 God tur hjemover Bjørn. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Jeg kan berolige deg med at det er jeg som skal ha ansvar for togene dine i dag @Bjørn Løvjomås??? Og siden hverken du eller @sap_2000 frakter båter i dag vil toget ditt gå i rute!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Hadde kaffikanna klar på Stord. Lunch i båten i dag (i dag også) God tur heim Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
LALUNA II Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Well done,............ god tur Hjem Bjørn Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Sjeldenutpå skrev 49 minutter siden: Hadde kaffikanna klar på Stord. Lunch i båten i dag (i dag også) God tur heim Synd . Jeg skulle hatt med meg et møte der. Det hadde vært trivelig. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Tid for oppsummering, sitter på et tog styrt av @Erikda personlig. ? Det er alltid spennende å frakte båter, med flere og flere turer rund kysten skulle en tro at det ble en vane. Men det er for meg en ny opplevelse hver gang. Ny båt og nye utfordringer med været. Det blir aldri likt har jeg funnet ut. Denne gangen var det knapp tid til å gjennomføre, det er min gode venn @sap_2000 og jeg ikke så veldig glad i. Vi liker å kunne ta hensyn til været og kunne flytte litt på avreise og fremdrift på slike turer. Denne gangen var ikke det så enkelt å få til. Men likavel valgte vi i felleskap å starte reisen. Sørlandet truet med mye vind, men den ble plutselig ikke så hard som lovet, dermed fikk jo båten rakettfart fra Oslo til arendal med Sørlandsekspressen. Vi var begge enige om at onsdagen gav et lite vindu mot Jæren. Jeg hadde et håp om å klare etappen til Stord i et jafs. Regnet med litt kupert vei, slik det også ble. Jeg fryktet tåke, men meldingene gikk bort fra tåkevarsel. Og jeg var ganske optimistisk når jeg dro fra Arendal. Tåka kom som en vegg i Lillesand. Dermed ble det sakte fart i lang tid. Så tett var tåka at det flere ganger i blindleia ikke var mulig å se land. Jeg skjønte da at Stord kunne bli vanskelig. Bølgevarsel fra Barentswatch synes jeg stemmer ganske bra. Men siste del av Jæren, fra Obrestad til Tananger, varslet de økende sjø fra nord. Det stemte ikke. Sjøen roet seg og jeg kunne øke marsjfart fra 19 til 23 knop. Dermed rakk jeg Haugesund i dagslys. Med kulingvarsel og verste vindretning på sletta, vurderte vi sammen med oppdragsgiver at båten bare kunne ligge i Haugesund. Dette for å unngå å påføre noe risk med en ny båt som forhåpentligvis skal selges til en fornøyd kunde. Litt om båten og. Jeg blir imponert over ytelsen til disse båtene. Både i bokvalitet og ytelser på vannet. God plass og godt å sitte i sofa på kvelden. Et meget stort dusj/wc rom. Og en fantastisk førerposisjon. Supergod radar og plotter. Det hjalp godt i tåkeheimen. En motor som var sterk, men ganske rimelig i forbruk. 2.6l pr nm på full peising synes jeg er bra. Det er litt vemodig å låse døren, å reise fra en slik båt. (Håper ikke White Lady leser dette)? Så nå er turen over for min skyld. Takk for oppdraget til gutta i Nord Star boat. Takk Sap, for at vi kan jobbe så godt sammen. Neste gang drar vi sammen. Det er enda hyggeligere. Og takk for dine alltid gode råd. Du er god. Enkelt å greit. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 sap_2000 skrev for 18 timer siden: Skjønner ikke hva du snakker om Jeg lo så jeg skreik når jeg så dette bildet. En svært tydelig førstefender uttrykker sin misnøye ???? Takk. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Takker for følget på turen(virtuelt) Bjørn ....altid hyggelig å følge dere om det er virtuelt eller på sjøen.... Flotte bilder og ler og godt av det bildet fra SAP Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøbliss Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 ? vel blåst, takk for at dere deler! Men det til siden, kjører faktisk @Erikda tog eller er det noe jeg ikke får med meg mellom linjene? Er forøvrig mye mellom linjene jeg ikke forstår, selv om jeg har noen år på båtplassen-baken ? kan være noe med nævronene selvsagt ??? Takk igjen! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 @Erikda kjører ikke tog. Han styrer de fra Oslo, det er derfor samtlige tog i Europa blir forsinket når det er henteturer. ??? Ellers er det en del intern humor som har oppstått i disse henteturene @Sjøbliss. Bare å spørre om du lurer på noe av den humoren. ?? Hyggelig at du følger med på trådene da. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
OC393 Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Takk for en morsom tur Bjørn. Når skal dere ha hentetråd med "pinnebåt" (Du/dere må legge om litt på rutene mellom Mandal og Oslo for å komme under et par broer) Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Jeg har veldig lyst på en pinnebåttur, men jeg må lære meg å heise seil først. Det har jeg faktisk aldri gjort. @OC393 Så her har dere pinnebåteiere en jobb å gjøre, lære meg å bli fokkeslask. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
OC393 Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Bjørn Løvjomås skrev 2 minutter siden: Jeg har veldig lyst på en pinnebåttur, men jeg må lære meg å heise seil først. Det har jeg faktisk aldri gjort. @OC393 Så her har dere pinnebåteiere en jobb å gjøre, lære meg å bli fokkeslask. ? Da legges turen innom Arendal til sommeren Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.