pacuare Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Takk for at du nok en gang holder oss underholdt med hente (bringe) tråd. Sprangereidkanalen har jeg lyst til å ta en gang, men det må bli med kajakk. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 (redigert) 4 hours ago, Bjørn Løvjomås said: Det var nok litt skummelt for min bedre halvdel å bli med. Han hadde fått med seg at jeg holder på med bakstykket(ref en annen tråd) Ikke aktuelt med noen krysninger eller forseringer av bakstykker for min del, så det tryggeste var retur med sørlandsbussen Ble en fin tur nedover i går fra Vollen. Måtte plukke opp en kartbrikke som var glemt så ble litt kjøring i råk noen hundre meter inn til Snarøya før kursen kunne settes sydover i 13 tiden. Var smørforhold frem til Rakke omtrent hvor det blåste litt opp og etterhvert begynte å snø som forventet. Var litt mer vind og vær lenger syd i går, og var litt bekymret for at det skulle trekke lenger øst en varslet, så ble kontinuerlig foret med de siste varsler og vindobservasjoner underveis. Bjørns værtjeneste er som vanlig særdeles treffsikker ? Tidvis ganske tett snø med redusert sikt ned mot et par hundre meter ved Lyngør / tvedestransfjorden. Holdt utaskjærs nedover langs med Raet og dreide inn forbi Bonden og inn Tromøysundet til onkel Bjørn og den hvite Ladyen hans. Kan skrive under på at det er gode båter å kjøre. Deilig å kunne sitte varmt og godt i dempet stol med godt utsyn og gode hjelpemidler foran seg når det er surt og kaldt ute. Med både webasto og defroster ble det rene saunaen der inne. Synd med tåka i dag Bjørn. Får håpe den letter snart så du får satt opp dampen nordvestover. Slenger inn noen bilder på etterskudd. På ene bildet fra Vollen er ser vi vel en P480 som nylig kom andre veien med en viss sørlending ombord. Ligger et par videoer fra turen på båtplassen.no på FB. God tur videre @Bjørn Løvjomås ? Redigert 4.April.2018 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
hanto1 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Ser ut som dere valgte rett dag for transport, fjorden ligger " Steigepanne stille" som V. Krag så passende beskrev. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Finner deg ikke på marin traffic nå. Ser "Norge" er på samme vei som deg oppover. Nærmer seg vel Egersund nå. Kanskje kommer kongen? God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Så kongeskipet lå for anker på utsiden av Arendal i natt. De dro rett før meg. Atskillig lysere i været nå. Men litt småkupert vei. Bølgene kommer både herifra og derifra Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Christian_V Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Er vel bedre med tåke enn store bølger? God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Tett tåke liker jeg dårlig. Jeg har en særdeles god Radar. Men øynene er de jeg stoler mest på. Dermed får det gå litt senere når øyene ser litt mindre. Jeg liker derimot ikke sjøen som ser ut som den er tiltakende fra nord. Kulingen i morgen skyver tydeligvis bølgene foran seg. Spennende å se når jeg nå kommer ut i havet igjen. Det var lurt å gå litt nærmere land fra lista. Plutselig kom sjøen fra nord øst utpå der. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Vet at du tar sikkerheten på alvor og er derfor ikke bekymret! Vi følger med 24/7!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dreamer Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Finner deg ikke på MarineTraffic. "Norge" er snart i Tananger. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Iflg Barentswatch vil du få bølgene fra norwest videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 (redigert) White lady akkurat kommet ut i rom sjø fra Egersund (Eigerøya) Redigert 4.April.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Dreamer skrev 6 minutter siden: Finner deg ikke på MarineTraffic. "Norge" er snart i Tananger. Bjørn "White Lady" Løvjomås kom nettopp ut fra Egersund, såvidt jeg kan se! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Jeg runder snart revtangen i 22 knop. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 hm på land en tur ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Kanskje han søker etter roligere forhold på Orrevannet Marinetraffic virker ikke helt i slaget i dag Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
OC393 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Ser jo nesten ut som han seiler den "Flyvende Hollender" Tar noen snarveier over land Sikkert fin tur Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Zitt Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 OC393 skrev 5 minutter siden: Ser jo nesten ut som han seiler den "Flyvende Hollender" Tar noen snarveier over land Sikkert fin tur Det ville jo vært synd om det ikke var ankerdram igjen når de kom frem! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Jeg har rett å slett glemt ankerdram. Maks uflaks. ? Men du har gjort en god jobb i dag @Zitt Havet er flatt nå. Tåka er borte. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Dreamer Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Hvor langt går du i kveld, da? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Haugesund. Er sulten.. og tørst. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 (redigert) Litt tidlig da. Båtmesse i Haugesund i helgen. http://haugesundbaat.no/ Redigert 4.April.2018 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Båten skal på den messen. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Bjørn Løvjomås skrev 2 minutter siden: Båten skal på den messen. ? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Compromise Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Vel gjennomført Bjørn. Du fortjener mat og drikke nå! Sitér dette innlegget /per Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.