Jump to content

Oppussingstips slitte teakfinerplater

Saltos

Recommended Posts

Hei

Som dere ser har jeg noen slitte teakfinerplater, som er delvis i stykker. Har dere noen tips på hvordan fikse dette? Åpen for ulike forslag som lime på ny finer, beise, male, dekke over med skinn/skai etc.

Ønsker bare noen innspill på hva som er fornuftig å gjøre, og som blir seende bra ut :thumbsup:

20180404_154306.jpg.194c553ab561c364d74dc59dfc21f3ce.jpg20180404_154319.jpg.689537a907155487596b996ee90908d2.jpg

Takk for innspill! :smiley: Hva med maling eller beising? Det kan bli endel plunder å lime på 4mm til pga listverk og dimensjoner på sitteplasser m.v. Skulle jeg limet noe utenpå så tror jeg ikke det burde være tykkere enn en milimeter eller deromkring for å ikke skape veldig mye merarbeid.

Jeg har vært i kontakt med produsent og stilt følgende spørsmål:

I have some teak panel that is in very bad condition in a boat. I wonder if decoflex is suitable for used in maritime environments? It is planned to be used in cockpit, so it must be able to withstand rain, humid and salty water.

Svar:

Decoflex = wood veneer, so not moisture resistant.

In case you do apply it will be important to seal surface and edges so that water or humidity cannot come in contact with the veneer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...