Saltos Startet 4.April.2018 Del på Facebook Startet 4.April.2018 Hei Som dere ser har jeg noen slitte teakfinerplater, som er delvis i stykker. Har dere noen tips på hvordan fikse dette? Åpen for ulike forslag som lime på ny finer, beise, male, dekke over med skinn/skai etc. Ønsker bare noen innspill på hva som er fornuftig å gjøre, og som blir seende bra ut Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Jeg har limt på 4mm kryssfiner med teak på en side på en del gamle vegger i båten. Disse har jeg tilpasset nøyaktig og lakkert før jeg har limt de med et litt fleksibelt lim ala sikaflex eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Saltos Svart 4.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2018 Takk for innspill! Hva med maling eller beising? Det kan bli endel plunder å lime på 4mm til pga listverk og dimensjoner på sitteplasser m.v. Skulle jeg limet noe utenpå så tror jeg ikke det burde være tykkere enn en milimeter eller deromkring for å ikke skape veldig mye merarbeid. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Holder selv på å renovere sliten finer. Selv har jeg valgt å lime ny finer utenpå. Brukte decaflex med papirbakside. Denne er veldig enkel å lime på med kontaktlim. http://www.oslofiner.no/produkter/finerte-plater/finerte-plater-decoflex/ Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Hva koster denne Decaflexen? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Saltos Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 nomen skrev for 13 timer siden: Hva koster denne Decaflexen? Rundt 700,- pr. m2. for teak. Men er det godt nok for maritimt bruk? Saltvann, fukt, etc? Noen som vet? Slitestyrke? Virker jo ellers som et veldig nyttig produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Saltos Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Jeg har vært i kontakt med produsent og stilt følgende spørsmål: I have some teak panel that is in very bad condition in a boat. I wonder if decoflex is suitable for used in maritime environments? It is planned to be used in cockpit, so it must be able to withstand rain, humid and salty water. Svar: Decoflex = wood veneer, so not moisture resistant. In case you do apply it will be important to seal surface and edges so that water or humidity cannot come in contact with the veneer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.