Jump to content

Arbeidstemperatur Dieselmotor


jojo

Recommended Posts

Har en Yanmar yse8 uten temperaturmåler og er usikker på hvor mye jeg kan belaste den.

Når jeg kjører 75% av full gass blir kjølevannet ganske lunkent, har sjekket termostat.

Men deksel på motoren ved oljepåfyllingen blir så varmt at jeg så vidt kan holde på det en kort stund,

Kanskje 60-80 grader på utsiden er dette normalt? er redd for å varm skjære motoren.

Har eventuelt noen erfaring med å montere på tempratur føler og hvordan dette gjøres? :eek:

Link to post
Share on other sites

Du kan vel kanskje spørre Yanmar Norge om hvor giveren skal stå. Du trenger giver, instrument og litt ledning. VDO, Wema,Yazaki og Faria er alle gode instrumenter. Det kan være noen på forumet her har samme motor og kan gi deg et lite hint. Giveren står som oftest på toppen av motor. Se etter evt. plugger som sitter der og som kan brukes til giver. Evtentuelt se i manualen din. Fint å vite gjengedimensjon på giver slik at den kun er å montere uten noen form for adapter.

 

XD3P

Redigert av XD3P (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Hadde en YSB12 (kan ha vært SB12 - husker ikke helt hvem som var hvem - men det var den stående utgaven). Denne var saltvannskjølt, og etter som åra gikk, grodde kjølekanalene i toppen igjen, og til slutt sprakk toppen. Hadde fra tid til annen oppe inspeksjonsluka ved sylinderen, og rengjorde, men oppe i toppen var det tett. For å se det måtte toppen av, og da var avleiringene blitt steinharde - men siden toppen hadde sprekk, gjorde jeg ikke kjempeanstrengelser på å få åpnet. Motoren var vel ca 20 år - ved den tid - ko

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...