Jump to content

Vp md2b. Kan jeg snu impellerhuset oppned, så jeg får vanntilførsel fra andre siden?


Winge82

Recommended Posts

Hulda skrev 3 minutter siden:

Det er rotasjonretningen som bestemmer flow gjennom pumpen.

Ja på en måte, men ikke helt. 

Den roterer mot høyre. 

Men pumpa er bygd så vannet strømmer den lengste veien.

i toppen av pumpa sitter det en «sperre», så når pumpa sitter riktig vei, suger den inn på høyre side inn gjennom bunn på pumpa og ut på venstre side. 

Men det blir speilvendt når jeg snur den opp ned. Suger fortsatt fra samme stuss, men høyre stuss kommer på venstre side. 

Viss du henger med på tanken min. 

Bildene jeg har lagt ut over sitter pumpa oppned. 

Vann inn venstre side opp gjennom huset ut på høyre side. 

(Normalt. Vann inn på høyre side ned gjennom huset og ut på venstre side)

Link to post
Share on other sites

Langedahl skrev 35 minutter siden:

Vannet vil komme ut av det samme røret selv om du snur pumpa, rotasjonen er den samme.

Ja vannet kommet ut av samme røret. Men snur pumpa oppned så kommer røret på høyre side på venstre side. Skrev litt i en kommentar over her. Med andre ord forandrer jeg vann tilførsel fra høre til venstre side. Fult mulig. Har alt gjort det. Spørsmålet er vell egentlig om impeller huset har skade av å stå oppned. 

Jeg ser ikke ett problem selv. 

Men tenkte å høre meg litt rundt. 

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 16 minutter siden:

Hulda er ikke admin. Men pumpehuset kan stå i alle mulige vinkler, også opp/ned. Flow blir den samme.

Ja. Inn og ut av huset blir det samme røret når jeg snur den. Men jeg får røret på motsatt side. 

Men siden den kan stå i alle retninger, så er jeg veldig fornøyd. 

For jeg vil ha inn slangen på venstre side av motor og ut slangen på høyre side. 

Tusen takk for svar Hulda?

Redigert av Winge82
Manglet ett ord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...