Jump to content

Fenderlist problem, sklidd tilbake/bulk

Biam1

Recommended Posts

Hvis du får varmet den jevnt skal det gå greit. Trekke et fleksibelt dreneringrør på noen meter over siste metrene av lista og blåse varm luft gjennom? Skal ikke så mye varme til (kanskje 50 grader?), men det "vanlige" er å ha hele lista i varmebad en tid så alt blir gjennomvarmet. Kan hende det blir kronglete å gjennomvarme med luft...

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Da var jobben gjort. Fytte h? For en jobb!! Aldri igjen ? Gikk en arbeidsdag med to mann. Først et mislykket forsøk. 

Så fikk vi det til slik:

varmet for å strekke på plass igjen Enden / et par meter  i et et rør med endeplugg m kokende vann. Slik som  i tråden nedenfor. Trikset var også å bruke jekkestroper for å få strekt nok. Måtte rigge opp jekk punkter mot en lyktestolpe bak skuta. I tillegg ble varmepistol brukt. Røret ble isolert og helte på 100 graders vann som lista lå i 30 min før vi strakk/ vippet den på.

IMG_5722.JPG

Redigert av Wester (see edit history)

Grattis! :thumbsup:  Da vet forhåpentlig vis den lista hvem som er sjefen fremover :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...