Biam1 Startet 6.April.2018 Del på Facebook Startet 6.April.2018 Hei godtfolk! Har en båt hvor fenderlista har sklidd litt tilbake (mistet festet) på hjørnet akter. Resultert i at den buler opp på hjørnet.. Planen er varme med varmepistol og dra den av et et par meter for så varme den opp og forsøke å strekke den på plass.. vil det fungere? tips/erfaring ? Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Hvis du får varmet den jevnt skal det gå greit. Trekke et fleksibelt dreneringrør på noen meter over siste metrene av lista og blåse varm luft gjennom? Skal ikke så mye varme til (kanskje 50 grader?), men det "vanlige" er å ha hele lista i varmebad en tid så alt blir gjennomvarmet. Kan hende det blir kronglete å gjennomvarme med luft... Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Biam1 Svart 7.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2018 (redigert) Da var jobben gjort. Fytte h? For en jobb!! Aldri igjen ? Gikk en arbeidsdag med to mann. Først et mislykket forsøk. Så fikk vi det til slik: varmet for å strekke på plass igjen Enden / et par meter i et et rør med endeplugg m kokende vann. Slik som i tråden nedenfor. Trikset var også å bruke jekkestroper for å få strekt nok. Måtte rigge opp jekk punkter mot en lyktestolpe bak skuta. I tillegg ble varmepistol brukt. Røret ble isolert og helte på 100 graders vann som lista lå i 30 min før vi strakk/ vippet den på. Redigert 7.April.2018 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 7.April.2018 Del på Facebook Svart 7.April.2018 Grattis! Da vet forhåpentlig vis den lista hvem som er sjefen fremover :) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.