Jump to content

Yamaha V4 100 hk, erfaringer?

KimL

Recommended Posts

Hei. Uurderer å kjøpe en yamarin 5810som virker til å være en fin fiske og familiebåt uten å bruke for mye penger. Har en som skal selge en med Yamaha v4 100 hk. Er det gode og driftsikre motorer? Hva bør jeg evt sjekke ved kjøp? Hvordan er støy og forbruk vs firetakter? Eieren sa den var litt tungstartet når den hadde stått en stund, noen tips? Ser de finnes med 4 taktere også , men noen jeg har snakket med vil heller ha en gammel totakter enn en gammel firetakter.

Hei. Jeg har hatt en V4 100hk på 17fot Rascala for ca 5 år siden. Hadde den 2 sesonger uten noe problemer. Byttet termostathus da dette var irret i stykker. Vi gikk over til en 23 fot med 250hk Verado 4 takter etter det og det er noe helt annet mtp støy. Jeg ville ikke valgt gammel 2 takter igjen. Der kunne man nesten ikke prate sammen på tomgang mens i 23 fot med 4takt kunne man snakke i 40 knop. Det er jo billigere å serve en 2 takter enn 4 takter en allikevel.  

Jeg hadde v4 130 hk. Mye likt. Topp og driftsikker motor. Bruker en del bensin så klart. OK lyd. Bråker på tomgang men helt greit i fart. Litt fin lyd også synes jeg.

min var 2003 mod og gått bare 135 timer så var så godt som ny da jeg handla.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...