Jump to content

sprekk i topplokk Volvo Penta V8 - GM erstatning ?


beb

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med dette :

 

Volvo Penta AQ211a V8 5.0L (basert på GM 305) med sprekk i begge toppene mellom ventilene. Ønsker å bytte dem med nye da jeg ikke har noen tro på at de kan repareres. Volvo Penta skal ha rundt 13.000,- pr stk uten ventiler noe som er helt sinnsyk pris. Er GM topper og VP topper like ? Kan jeg kjøpe "after marked" topper til GM 305 og bolte de rett på ?

 

takker for innspill

Link to post
Share on other sites

Du kan også prøve Sarpsborg Motor, AArnes Auto og en del andre i Østfold. Du må ikke finne på å kjøpe disse toppene som original Volvo reservedel. Jeg vil med aller største sikkerhet anta at GM-topper kan skrus rett på. Det eneste måtte være om Volvo har laget ekstra fester for et eller annet "påheng", men det er lite trolig. Bare prisen på de toppene der begynner å nærme seg halvparten av hva jeg betalte for en 6,2L renovert dieselmotor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...