Jump to content

Bjørnsund med seilbåt

knut_m

Recommended Posts

Gjestebrygga er utvidet siden Eureka tok bildet ovenfor. Her er et bilde fra i fjor sommer. Da var det vann på brygga, men ikke strøm. 

IMG_1544.JPG.5545eab44e11179d70e1f0c47da6eb60.JPG

Er fint på Nordre Bjørnsund, anbefales.

IMG_1543.JPG.22f4e5f8ae20c4846195b45a84793b97.JPG

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Bildene Eureka og jeg har postet er fra Nordre Bjørnsund. Altså er det gjestebrygge innerst i havnen. 

Masse fritidshus og en leirskole, så det er mye aktivitet selv om det ikke er fastboende. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

( det er svært attraktivt med hytte på Bjørnsund. Alle hus er malt og stelt.) 

kjenner ikke søndre bjørnsund. Men jeg tror alle brygger er private. Nordre og søndre er to separate havner. Og jeg kunne ikke gå til fots fra nordre til søndre Bjørnsund. 

Er det fult, kan du gå til Ona eller Finnøy. Ona er på en måte litt av det samme. Men har fastboende, ferge, men ingen biler. 

lasmarquezas skrev 1 minutt siden:

Knut_m, hadde vært hyggelig og møtes på Shetland. Vi ankommer Lerwick den 17. og blir til 19. mai. :smiley:

Vi starter ikke før 18 fra Stjørdal og regner med at vi ikke starter ut fra Ålesund før tidligst 20 Mai om været er greit. Da er vi nok ikke på Shetland før tidligst 22.05. Bra dere starter først så får vi følge med hvordan deres tur har vært. Har vi samme båt ? Har en 2008 Cruiser 46. Har du AIS som kan følges ?

knut_m skrev for 1 time siden:

Vi starter ikke før 18 fra Stjørdal og regner med at vi ikke starter ut fra Ålesund før tidligst 20 Mai om været er greit. Da er vi nok ikke på Shetland før tidligst 22.05. Bra dere starter først så får vi følge med hvordan deres tur har vært. Har vi samme båt ? Har en 2008 Cruiser 46. Har du AIS som kan følges ?

Ja, samme båt. Vi har en 2006 Cruiser 46 med dyp blykjøl. Synd vi ikke får møttes denne gangen, men jeg hadde satt pris på det senere.

Er ellers i ferd med å kjøpe AIS transceiver, så da er vi synlige som S/Y Karma.

Jeg foretrekker Søndre Bjørnsund. Når jeg kommer inn i havna svinger jeg mot styrbord og legger meg til en steinbrygge innerst i vågen. Jeg stikker 1,70 m og dypden har aldri vært noe problem. Om man fortsetter rett inn, i stedet for å dreie til styrbord, får man ei privat brygge på babords side, rett ovenfor rutebåtbrygga på SB side. Det er et oppslag på bygga, om en kan ringe et nummer og få gillatelse til å bruke brygga. Det er dårlig med strømtilkoplinger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...