knut_m Startet 7.April.2018 Link til dette innlegget Startet 7.April.2018 Vi skal seile ned mot Ålesund og videre mot Shetland og tenkte å ta en tur innom Bjørnsund en natt. Hvordan er forholdene å ligge der og likeså ser jeg det er 2 innløp,sør og en like nord. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 (redigert) Nordre Bjørnsund har to gjestebryggene á ca 10 meter hver. Ikke strøm og vann. Hvor dypgående er du? Her ser du den ene gjestebrygga, og i bakgrunnen ser du rett ut innseilinga/ sundet. Jeg ligger på høyre side med min comfort 30. Ser jo nå at brygga var større. Redigert 7.April.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Eureka skrev for 8 timer siden: Hvor dypgående er du? Vi stikker 1,85 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 ? burde gå helt fint. Veldig fin plass. Alternativt er å stoppe på Bud, en halvtime før. Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Var innom Bud siste år og tenkte å ta Bjørnsund i år,hvordan er det på innseilinga litt lengre sør ? Er vell ikke så mye bebyggelse der ? Eureka skrev 2 minutter siden: ? burde gå helt fint. Veldig fin plass. Alternativt er å stoppe på Bud, en halvtime før. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Gjestebrygga er utvidet siden Eureka tok bildet ovenfor. Her er et bilde fra i fjor sommer. Da var det vann på brygga, men ikke strøm. Er fint på Nordre Bjørnsund, anbefales. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Eureka Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 -det er ingen fastboende på N Bjørnsund. Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Ser flott ut dette, spørs om det blir fult der i pinsen. Vi kommer innom 19 Mai er planen. Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Eureka skrev 1 minutt siden: -det er ingen fastboende på N Bjørnsund. Ingen brygger der heller da ? Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Ser fint ut ja. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Bildene Eureka og jeg har postet er fra Nordre Bjørnsund. Altså er det gjestebrygge innerst i havnen. Masse fritidshus og en leirskole, så det er mye aktivitet selv om det ikke er fastboende. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Brigg skrev 1 minutt siden: Bildene Eureka og jeg har postet er fra Nordre Bjørnsund. Altså er det gjestebrygge innerst i havnen. Masse fritidshus og en leirskole, så det er mye aktivitet selv om det ikke er fastboende. Mente den sørlige innseilinga. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Jeg har ikke vært på Søndre Bjørnsund så jeg kjenner ikke til hvilke fasiliteter som finnes der. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
lasmarquezas Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Vi ser fram til flere fine besøk på Bjørnsund utover sesongen. Stikker 205 dypt, men vil tro det går helt fint inn til gjestebrygga på Nordre Bjørnsund? Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 lasmarquezas skrev 7 minutter siden: Vi ser fram til flere fine besøk på Bjørnsund utover sesongen. Stikker 205 dypt, men vil tro det går helt fint inn til gjestebrygga på Nordre Bjørnsund? Ser trivelig ut så satser på det er ledig, skal videre mot Ålesund-Shetland og videre ned mot Middelhavet og Hellas. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 ( det er svært attraktivt med hytte på Bjørnsund. Alle hus er malt og stelt.) kjenner ikke søndre bjørnsund. Men jeg tror alle brygger er private. Nordre og søndre er to separate havner. Og jeg kunne ikke gå til fots fra nordre til søndre Bjørnsund. Er det fult, kan du gå til Ona eller Finnøy. Ona er på en måte litt av det samme. Men har fastboende, ferge, men ingen biler. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Knut_m, hadde vært hyggelig og møtes på Shetland. Vi ankommer Lerwick den 17. og blir til 19. mai. Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 lasmarquezas skrev 1 minutt siden: Knut_m, hadde vært hyggelig og møtes på Shetland. Vi ankommer Lerwick den 17. og blir til 19. mai. Vi starter ikke før 18 fra Stjørdal og regner med at vi ikke starter ut fra Ålesund før tidligst 20 Mai om været er greit. Da er vi nok ikke på Shetland før tidligst 22.05. Bra dere starter først så får vi følge med hvordan deres tur har vært. Har vi samme båt ? Har en 2008 Cruiser 46. Har du AIS som kan følges ? Sitér dette innlegget Link to post
Lady E Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Eureka, bare som en kuriositet, det er biler på Ona. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Er det biler på Ona?.. Hmm ja, når du sier det så er det nok det ? men jeg tror ikke de har rundkjøring eller lyskryss? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Hei For mange år sidan var me på Søndre Bjørnsund. Det gjekk heilt fint med ein seglbåt på 32 fot. Eg hadde nok gått inn der med katamaranen vår òg. Ask Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 knut_m skrev for 1 time siden: Vi starter ikke før 18 fra Stjørdal og regner med at vi ikke starter ut fra Ålesund før tidligst 20 Mai om været er greit. Da er vi nok ikke på Shetland før tidligst 22.05. Bra dere starter først så får vi følge med hvordan deres tur har vært. Har vi samme båt ? Har en 2008 Cruiser 46. Har du AIS som kan følges ? Ja, samme båt. Vi har en 2006 Cruiser 46 med dyp blykjøl. Synd vi ikke får møttes denne gangen, men jeg hadde satt pris på det senere. Er ellers i ferd med å kjøpe AIS transceiver, så da er vi synlige som S/Y Karma. Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 7.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Vi har aktiv AIS så du finner oss der, spørs om vi krysser hverandre ute i Nordsjøen en plass. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Glimrende, da får vi følge godt med begge to. Ha en fin tur sørover, så snakkes vi nok om ikke så altfor lenge! Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Jeg foretrekker Søndre Bjørnsund. Når jeg kommer inn i havna svinger jeg mot styrbord og legger meg til en steinbrygge innerst i vågen. Jeg stikker 1,70 m og dypden har aldri vært noe problem. Om man fortsetter rett inn, i stedet for å dreie til styrbord, får man ei privat brygge på babords side, rett ovenfor rutebåtbrygga på SB side. Det er et oppslag på bygga, om en kan ringe et nummer og få gillatelse til å bruke brygga. Det er dårlig med strømtilkoplinger. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.