Jump to content

Bjørnsund med seilbåt

knut_m

Recommended Posts

arkmarin skrev for 9 timer siden:

Jeg foretrekker Søndre Bjørnsund. Når jeg kommer inn i havna svinger jeg mot styrbord og legger meg til en steinbrygge innerst i vågen. Jeg stikker 1,70 m og dypden har aldri vært noe problem. Om man fortsetter rett inn, i stedet for å dreie til styrbord, får man ei privat brygge på babords side, rett ovenfor rutebåtbrygga på SB side. Det er et oppslag på bygga, om en kan ringe et nummer og få gillatelse til å bruke brygga. Det er dårlig med strømtilkoplinger.

Takk for tipset, har du noen gode tips mellom Kongsvoll og Kristiansund for å ta noen timer på øye, orker ikke å ta Stjørdal-Kristiansund i et strekk og til Kongensvoll synes jeg vi vill komme for tidlig på kvelden så et stykke til må vi gå.

Du kan ligge på både Søndre og Nordre Bjørnsund.

Søndre er det privat brygge helt innerst på styrbord  som du kan ligge på , her er det fin dybde.

På Nordre kan du hvis du kommer midt I uke ligge på flytebrygge  I betong på styrbord side, god dybde. Hvis det er I helger har du gjesteplasser innerst I vågen som tidligere beskrevet- jeg har ligget der også og vi stikker 1,85m.

Ona er en trivelig øy med egen gjestebrygge,god dybde innerst I havna- plass til ca 4 båter longside.

Lenger inn har du også Finnøya- som bl.a.er kåret til årets gjestehavn- idyllisk med eget badeland,restaurang mm. Her er det mudret og god dybde.

Strøm og vann på Ona og Finnøya.

God tur!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...