Jump to content

Iridium satelitt-telefon


GeirKS

Recommended Posts

Hei,

jeg sliter med å få denne til å koble seg mot nettet.

 

I følge Telenor mobil og Netcom skal det være mulig å benytte vanlige SIM kort til GSM-nettet i denne (til en vannvittig pris...). Er det noen som vet om dette stemmer? Jeg har en følelse av at det kun gjelder Globalstar systemet, og ikke Iridium.

 

Telefonen gir heller ingen glup feilmelding, det ser ut som den har dekning men ikke slipper til.

 

Er det kanskje noen som har et Iridium kontantkort eller abbonement som vil låne bort SIM-kortet en ettermiddag?

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Er det kanskje noen som har et Iridium kontantkort eller abbonement som vil låne bort SIM-kortet en ettermiddag?

 

 

 

 

Tror ikke det, med de prisene. :crazy:

 

Bruker Iridium i jobben, kjempe sat. telefon. :flag:

 

Har ikke benyttet annet en abonnement. Må vel prøve GSM kortet mitt en dag. :eek:

Link to post
Share on other sites

Er det kanskje noen som har et Iridium kontantkort eller abbonement som vil låne bort SIM-kortet en ettermiddag?

Tror ikke det, med de prisene.  :crazy:

Jeg trenger jo ikke nødvendigvis å ringe med den slik at det koster noe...

 

Har ikke benyttet annet en abonnement. Må vel prøve GSM kortet mitt en dag.  :eek:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke du prøve GSM kortet ditt en dag? Du kan jo bare ringe til noen som du vet ikke svarer, f.eks. en annen mobiltelefon.

 

Jeg er usikker på hvorfor anlegget ikke fungerer, om det er telefonen eller SIM kortet som er problemet.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Iridium litt, uten å ha finstudert systemet. Er ganske overbevist om at du må enten ha faktureringsadresse eller "pre-paid" kort fra en leverandør for at det skal virke.

Det er vel bare Thuraya som virker med vanlig GSM SIM-kort, og da kun i GSM-mode.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...