Sjøbliss Startet 8.April.2018 Del på Facebook Startet 8.April.2018 Har akkurat tatt ut de gamle anodene og de har minket og minket men nå er det ikke noe mer å få tak i for å få rengjort. Noen som har triks? Type legg de i et glass med cola over natta eller noe slikt? Sitter veldig godt og har ikke lyst å ødelegge gjengene på holderskruen. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bonus Svart 8.April.2018 Del på Facebook Svart 8.April.2018 Det der bør gå enkelt; sett fast holdebolten i en skrustikke. Skru løs restene av anodene med en vannpumpetang (riktig vei!!) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 8.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2018 Ikke cola?? ??? Jaja, ok, jeg prøver. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 8.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2018 Du hadde rett @Bonus, var mer hold i Zinken enn jeg antok. En god porsjon kraft så kom de av. ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bonus Svart 8.April.2018 Del på Facebook Svart 8.April.2018 (redigert) Vær forsiktig med hodene på boltene så du ikke drar de runde. Jeg laget meg et spesialverktøy ved å sette to 1/2" piper mot hverandre med en bit av en unbrakonøkkel inni. Limt med Araldit og varmeherdet i stekovnen. Da passer ene siden på skralla og andre siden på zinkbolten Redigert 8.April.2018 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 8.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2018 Ja jeg bruker skiftenøkkel som strammes godt og så passer jeg på å legge fett på gjengene når jeg setter de inn. Da kommer de lett ut igjen. Den bakerste på intercooleren er helt håpløs å komme til pga det jeg antar er utkastet av sjøvann som går i en slange er veldig tett på. Den forran bruker jeg en 1/2" med en fast umbraco på andre siden. Da passer en av fastnøklene rett på uten problem. Skjønner ikke hvorfor Volvo Penta har valgt denne patenten.... Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 8.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2018 Ellers må jeg si verktøyet ditt er veldig snedig, smart tenkt ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.