mons Startet 10.April.2018 Del på Facebook Startet 10.April.2018 Søgne dykkerklubb har fast plass på hovedkaia i Høllen, og har nå fått lov å sette opp stolpe med strøm og vann rett ved båten. Blir mye griseri når vi plukker spøkelsesredskaper, og det er fint å spyle utstyret med en gang. Ettersom vi dykker på vinteren vil vi ha frostsikkert vann i stolpen. Finnes det en god kaistolpe tilrettelagt for isolasjon og varmekabel slik at men kan ha vann hele året? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Roger jo Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Kontakt disse de har siket løst det før http://www.bibrygga.no/images/bilder/tilbehor/elbjornbrosjyre.pdf https://smabathavner.no/wp-content/uploads/2016/06/Prisliste-Bryggestrøm-AS.-Samarbeidspartner-Apr.-2016.pd Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
mons Svart 10.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2018 Takker. Mailet bibrygga tidligere i dag, så får vi se om de svarer. På de fleste søyler står det at de er tilpasset norsk klima, men det er ikke frostsikring og de har utvendig kran. Kanskje produsenten ikke er utendørs om vinteren? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Fantino Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Kan det ikke gjøres så enkelt? https://www.hyttelivsenteret.no/products/frostsikre-vannrr-7-15-og-25-meter Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Har nå vann til båten året rundt. Senker bare vannslangen ned i vannet om vinteren. Har et tau i den som jeg drar den opp med når jeg skal bruke den da har jeg rennende vann selv når det er -20°C i lufta. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Du trenger en slik :-) https://www.polarflex.no/heated-hose-reel.html Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
mons Svart 11.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2018 Tilførselen kommer igjennom veien på kaia og opp igjennom asfalten, så den får jeg ikke sluppet ned under vann. Tilførselen blir utstyrt med varmekabel, men det er oppe i stolpen der frosten kryper inn langs krana/slangstussen problemet blir. Selve slangen blir bare 3-4 meter, så den tar vi bare inn. Tipper det blir en løsning med kuleventil inni stolpen og fall på røret ut til påkoblingen. Varmekabel opp stolpen og rundt ventil. Hadde bare vært fint om dette fantes ferdig og litt elegant. Jeg er flink til å mekke ting, men det blir ikke alltid så vakkert.. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Vrod Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Det finnes et eller annet sted for de har jo vintervann i gjestehavna på Akerbrygge Oslo jeg skal prøve og huske på og notere produsent navn neste gang jeg er der. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Brigg Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Om du har en stolpe med innvendig varme kan du kanskje bruke en slik frostfri utekran som er vanlige på hus. Denne drenerer automatisk når den stenges. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Dinamo Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Brigg skrev for 6 timer siden: Om du har en stolpe med innvendig varme kan du kanskje bruke en slik frostfri utekran som er vanlige på hus. Denne drenerer automatisk når den stenges. Ein frostfri utekran dreneres når den stenges hvis: - den er montert med riktig fall - den blir stående uten slange eller slangestuss ei gardena hurtigkobling på min utekran blokkerer for automatisk drenering, men kranen lar seg drenere ved hjelp av blåsing inn stussen ved hjelp av sugerør. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.April.2018 Del på Facebook Svart 12.April.2018 Da har du en annen type en meg. Min åpner utvendig for drenering straks den er stengt. Kranen tømmer seg da uavhengig av om det er slange tilkoblet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.April.2018 Del på Facebook Svart 12.April.2018 Har hatt, og sprengt, noen utekraner. Men bor da ett sted hvor vi ser type 20 minus om vinteren av og til. Har samme erfaring som Dimano, alt må kobles fra om den skal tømme seg ordentlig og ikke sprenges. Skulle gjerne vite hvilken frostfrie kran som ikke har dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.April.2018 Del på Facebook Svart 12.April.2018 For at en frostfri kran skal være frostfri er den avhengig av tilstrekkelig varme på innsiden. Jeg opplever også regelmessig 20 blå og har ikke opplevd problemer, samme kran siden huset var nytt midt på 90-tallet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
mons Svart 12.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2018 Slike selvdrenerende kraner er kanskje løsningen. Problemet er at de er beregnet på 15-20 cm isolert vegg og 20 + på innsiden. Når det blir 3 cm isolert vegg og det kalde røret leder kulden inn er jeg redd ventilen fryser uansett. Begrenset hvor mye varmekabel man kan pakke inni en stolpe.. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Brigg Svart 12.April.2018 Del på Facebook Svart 12.April.2018 Samtidig er varmekabel mot røret med rørisolasjon utenpå utrolig effektivt. Burde være mulig å finne en løsning. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.