pebbe Startet 10.April.2018 Del på Facebook Startet 10.April.2018 Hei! Søker tips til beste gjennomføring av kabel fra maskinrom til cockpit: Jeg har kjøpt to kameraer som jeg skal montere i maskinrom og som skal kobles til kartplotter for å enkelt kunne følge med på hva som skjer rundt maskinen, for eksempel ved ulyder, feilmeldinger eller mistanke om varme eller vann etc. Signal fra kamera til plotter sendes over en coax-kabel med BNC-terminering som skal passe rett inn på BNC-kontaktene bak på plotteren (Garmin GPSMap 7410). Kameraene går på 12V så jeg tenker å finne en strømkilde i maskinrom hvor strøm av og på følger tenning eller start/stopp på motor. Båten er en 2017 Bavaria S33 HT med en stk VP D6 370. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å trekke kabler fra maskinrom og frem til styreposisjonen på en slik båt? Jeg ser de fleste gjennomføringer for signal og strøm går på babord side og rør til gass og vann etc. går på styrbord side. Skottet mellom maskinrom og cockpit er brannsikret og jeg ønsker å påvirke dette i så liten grad som mulig. Der hvor det er gjennomføringer (på begge sider) synes det å være tettet med silikon, men det antar jeg handler om å holde rommet tett mer enn det har en brannsikringsfunksjon(?). Noen som vet hvor det er lettest å få trukket en eller to kabler fra maskinrom og frem til styreposisjonen? Jeg antar at det er enklest å holde alt på styrbord side for å slippe å finne føringsvei på tvers av båten foran i cockpit ved luke ned mot cabin etc. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.facebook.com/MYIben/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.