Jump to content

Montere tofter av tre i glassfiberbåt

AW-100

Recommended Posts

Har en Hansvik Standard 16,5 hvor jeg ønsker å montere en ekstra tofte for å lette fiske, og ikke minst for å ha mulighet til å bruke årene v/motorstopp, fex. Den fremre toften ser ut til å være støpt inn i glassfiberen, inn i lufttankene på sidene. Noen som har tips om hvordan jeg kan feste en tofte litt lengre bak? CB1FACE4-DF73-428E-98D6-87F245DF05F4.jpeg.8de1c64e72973d73d52c82ad30132d06.jpeg

80DEC173-9837-44ED-900E-07D064B44B7A.jpeg

tofte ,  klosse som  du ligger toften på den må du skru eller plaste fast viss du skru som  bruke tettings stoff  tec 7 eller  casco marin teknikk.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

du kan feks pusse vekk gelcoaten , så bygge opp "hyller" av glassfibersparkel som tofta hviler på , tilsvarende den tofta som er der allerede .  Ville i så fall gjort det sånn at den kan taes vekk når den ikke trengs 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Godt tips med mulighet til å fjerne toften, kan kanskje bli trangt med to benker. 

Men jeg har ingen erfaring med glassfiber/plasting. Jeg ser for meg å «lime» en trekloss/trelist mot skroget med polyester, så kle klossen «utvendig» med glassfiberduk og polyester. Men hvor mange lag, og hvor stort omlegg bør jeg ha for å få styrke nok til at to mennesker kan sitte der når båten ligger i ro? 

Enkleste måten er nok å lime på en trekloss ja , til det ville jeg brukt enten lim som ibizafan foreslår (blir kjempesterkt med stor limflate) , eller epoxy 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...