AW-100 Startet 10.April.2018 Del på Facebook Startet 10.April.2018 Har en Hansvik Standard 16,5 hvor jeg ønsker å montere en ekstra tofte for å lette fiske, og ikke minst for å ha mulighet til å bruke årene v/motorstopp, fex. Den fremre toften ser ut til å være støpt inn i glassfiberen, inn i lufttankene på sidene. Noen som har tips om hvordan jeg kan feste en tofte litt lengre bak? Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 tofte , klosse som du ligger toften på den må du skru eller plaste fast viss du skru som bruke tettings stoff tec 7 eller casco marin teknikk. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ivar Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 (redigert) du kan feks pusse vekk gelcoaten , så bygge opp "hyller" av glassfibersparkel som tofta hviler på , tilsvarende den tofta som er der allerede . Ville i så fall gjort det sånn at den kan taes vekk når den ikke trengs Redigert 10.April.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
AW-100 Svart 11.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2018 Godt tips med mulighet til å fjerne toften, kan kanskje bli trangt med to benker. Men jeg har ingen erfaring med glassfiber/plasting. Jeg ser for meg å «lime» en trekloss/trelist mot skroget med polyester, så kle klossen «utvendig» med glassfiberduk og polyester. Men hvor mange lag, og hvor stort omlegg bør jeg ha for å få styrke nok til at to mennesker kan sitte der når båten ligger i ro? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Enkleste måten er nok å lime på en trekloss ja , til det ville jeg brukt enten lim som ibizafan foreslår (blir kjempesterkt med stor limflate) , eller epoxy Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
AW-100 Svart 13.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2018 Da tror jeg at jeg har planen klar, og kommer til å lime «støttebein» langs skroget helt ned til dørken, som toften hviler på. Regner med at epoxy bør holde på glassfiber og trykkimpregnert? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.