Solvikfjæra Startet 10.April.2018 Link til dette innlegget Startet 10.April.2018 Hei? På tross av mindre motorteknisk innsikt så har etter beste evne (you tube...) gitt min 2T Mercury Viking 10/15 litt oppmerksomhet. Plugger, bensinfilter, forgasser, gearhus olje, propellaksling, anoder og tank har lekende lett fått kjærlig behandling. Så langt lekende lett og morsomt. Så med fornyet tro på mekaniske ferdigheter var det undervannshuset og impelleren sin tur.... Med gear i neutral skulle undevannshuset etter sigende skli noenlunde lett av. Men det gjør det ikke.... Det hjelper heller ikke med gear i verken fremover eller bakover posisjon. U.huset skli ca. Så langt ned at toppen av impeller huset er synlig men så kommer det ikke lenger ned. Og det virker som det er gearstang det stopper/henger i. Stanga ser jeg er hel fra impellerhuset og helt opp til gearvenderen som ligger under motorblokka. Stanga er innfestet i venderen med en stift som etter min mening ikke kan taes ut. Med mindre det er meningen at man skal ta ut hele motoren. Kan det være at gear stanga sitter litt vel fast i impellerhuser og at noen vennlig rykk er alt som skal til? Skal man ved start demontering ha gear i revers? Skal man ved start demontering ha gear i fremover? Eller er det rett og slett noe helt annet man skal gjøre? De ville vært en selvtillitsboost av rang å fått til dette, selv med vennlig råd og vink fra langt mer erfarne sjøulker her inne på forumet? På forhånd takk! Kenneth Sitér dette innlegget Link to post
javi30 Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Hvis du ser på gear sjhifte stagget er det en (klamp/braket)med en skrue i som gjør det mulig å delle stagget mulig du må bevege gearet framover eller bakover for å få øye på den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.