Biam1 Startet 11.April.2018 Del på Facebook Startet 11.April.2018 Hei, noen som har testet denne i båt ? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Radio-og-CDDVD/Bilstereo-2000041014/ Ser jo ut som en billig7grei løsning.. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Har en Biltema dabradio i båten som ikke er noe bra. Selv om den er avskrudd etter alle kunstens regler og har vært stille i flere timer får den det for seg at den skal begynne å spille igjen. Har våknet flere netter av dette ? Har nå kuttet strømmen til den og da holder den iallefall kjeft. Må nok finne noe annet å putte inn i plassen. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Eg kan ikkje svare på om denne er noe tess, men ut fra erfaring generelt på bilstereo så vil eg sei nei. Men uansett så får du merkevare dab bilstereo til tusenlappen rett som det er. type pioneer, sony, jvc-kenwood osv Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Vurderte denne, men har hørt fra flere at den fungerer meget dårlig. Burde vist være trekt fra sortimentet til Biltema, mente dei på. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 11.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2018 takk, da holder jeg meg vekk fra det! :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Cheyenne skrev for 2 timer siden: Har en Biltema dabradio i båten som ikke er noe bra. Selv om den er avskrudd etter alle kunstens regler og har vært stille i flere timer får den det for seg at den skal begynne å spille igjen. Har våknet flere netter av dette ? Har nå kuttet strømmen til den og da holder den iallefall kjeft. Må nok finne noe annet å putte inn i plassen. Hadde også samme radio med samme problem. Våknet fly forbanna midt på natten av at noen spilte høy musikk. Viste seg at det var min radio. Min stod tilslutt og pep som om jeg trykket på knapper på fronten og lastet cd`en som ikke var der inn og ut. Mens fronten var tatt av. Gikk i søpla i påsken... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Cheyenne Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Kjetil1 skrev 13 minutter siden: Hadde også samme radio med samme problem. Våknet fly forbanna midt på natten av at noen spilte høy musikk. Viste seg at det var min radio. Min stod tilslutt og pep som om jeg trykket på knapper på fronten og lastet cd`en som ikke var der inn og ut. Mens fronten var tatt av. Gikk i søpla i påsken... ? Sitér dette innlegget Link to post
Saktefart Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Har akkurat samme erfaring med min biltemaspiller. Starter av seg selv, med eller uten frontdeksel og laster cd som ikke er der. Gang på gang. Og hele driten krones med en fjernkontroll med Max rekkevidde på 30 cm. Det er imidlertid ikke helt samme modell som link, men har klare likhetstrekk, så jeg går heller for et anerkjent merke denne gang, og håper miljøstasjonen tar i mot elendigheta.. Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 (redigert) Jeg kjøpte denne for å ha i bobilen. Første gang virket den... sånn halveis! Det som er frustrerende er: -Signalstyrken på DAB signalet vises ikke, så du har ikke peiling på om antennen funker eller ikke -Når du skal legge inn kanalene kom de dobbelt opp og det var et helvete å ble igjennom disse og legge inn -Når kanalene først var lagt inn kunne det skurre i et minutt før lyden ble bra Satt og dillet med dette en time, bare tull og frusterasjon... Radioen er egentlig smart med bluetooth og CD spiller, men hjelper ikke når DAB ikke funker. Leverte den tilbake, men fikk bare lapp om reperasjon, sikkert fordi butikksjefen ikke var inne og kunne godkjenne. Hadde egetlig tenkt meg videre til Elkjøp for å kjøpe en Pioneer DAB, de har en til 995 uten bluetooth, og en til 1300kr med. Men nå kan det bare vente til jeg får pengene igjen for den andre, gidder ikke spa ut en formue for dette DAB vaset. Min referanse radio er TINY AUDIO M3, der trenger jeg ikke ha antennen oppe engang, og kanalene kommer med en gang! Så de kunne jo kopiert denne løsningen og puttet i en bilradio... Bruker også et DAB adapter fra kina i den andre bilen, den scanner på 20 sekund og alle kanalene spretter opp med en gang. Med andre ord: Styr unna her går du på et skjær og kaster bare bort tiden. Skulle ønske jeg hadde kjøpt et Pioneer på Elkjøp istedenfor, jeg tror de kan kunsten med å lage stereoanlegg for bil! Jeg satte tilbake den gamle bilradioen fra Pioneer med kun FM... Bedre det enn å kjøre rundt med noe som ikke funker. En annen ting som er dumt med DAB er at bitraten er veldig lav så det blir ikke så fantastisk lyd. P13 er helt nede i 80kbit og det er for dårlig, en må bruke 190kbit for å få samme lyd som på FM. Redigert 28.Juli.2018 av tekniker3 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 (redigert) Kan være radioen haddde en feil da, får prøve en ny radio kanskje denne var defekt? Får høre med butikken Redigert 29.Juli.2018 av tekniker3 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Skjermen er uleselig om den er montert i taket, samt dårlig mottak. Fikk beskjed om å styre unna av en i familien ( monterte i NB) Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Jeg fikk pengene igjen, det som var bra var at den hadde DAB og bluetooth til billig penge! De sa at noen hadde feil og noen virket knallbra, så jeg vet ikke om jeg burde prøve igjen med Biltama sin? Var helt topp med bluetooth, så det vil jeg savne... Kan noen svare på åssen den egentlig skal fungere: -Ved scanning tok det lang tid -Ved scanning kom to like kanaler opp etter hverandre med "TUNING" -Ved skifte av kanaler kom det "TUNING" opp og jeg måtte vente en stund før jeg kunne bla videre, utrolig irriterende. -Etter skifte skurret det i lyden ca. 30sek før den ble bedre Det som var dumt var at de ikke hadde bilradioen utstilt på et rack slik at jeg kunne teste den før jeg kjøpte! Så jeg vet ikke åssen en som virker skal være. Dere som har kjøpt en som virker: -Hvor lang tid tar SCAN -Hvor land tid tar det å bla igjennom kanalene? -Hvordan blir kanalene lagret ved å bla igjennom dem på < og > Har montert mitt gamle adapter i mellomtiden: Scanner alle kanaler under 30sekund Skifter mellom kanalene omgående var utsolt for Pioneer til 995 på Elkjøp, men nå er jeg ikke sikker om jeg ikke må ha en med bluetooth! Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Den jeg monterte er lang tid om å skanne. Bruker lang tid på å bytte kanal. Må skanne på nytt hver gang vi er i båten. Dårlig lyd. Så venter bare på den skal kødder skikkelig så jeg kan levere møkka retur. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
xGoRD Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Har også denne i båten. Makan til søppel. Dårlig DAB mottak, totalt uforståelig hvordan man finner frem til kanalene man vil høre på og lagre de. BT kan bruke litt tid på å komme opp som valg. Den hadde de fått i retur om jeg hadde funnet kvitteringa. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 https://www.facebook.com/groups/109241206247632/?ref=bookmarks Sitér dette innlegget Link to post
heluf Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 (redigert) Har denne i båten. Skulle jeg kjøpt idag ville jeg lagt noen hundrelapper til på bordet og kjøpt noe av et mer anerkjent merke. Dårlig display. Dårlig mottak. Dårlig kontakt mellom frontdeksel og radio etc etc. Redigert 31.Juli.2018 av heluf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 (redigert) Kan ihvertfall anbefale den https://www.pioneer-car.eu/no/no/products/mvh-x580dab Den har absolutt alt, og dab er stabilt selv når antennen ikke jordet til noe. Fåes til 1290kr nå hos diverse nettbutikker. Redigert 31.Juli.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Hehe, jeg valgte pengene igjen da... limer alltid kvitterinjgen på eska med teip så jeg ikke roter den bort! Så tar jeg vare på eska! Hadde håpet det kom dritbillige DAB bil-radioer men det lar jo vente på seg... Hadde en FM radio fra JULA til 399 den funka fjell med topp lyd :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 Dr Nelson skrev On 31.7.2018 at 17.55: Kan ihvertfall anbefale den https://www.pioneer-car.eu/no/no/products/mvh-x580dab Den har absolutt alt, og dab er stabilt selv når antennen ikke jordet til noe. Fåes til 1290kr nå hos diverse nettbutikker. Kjøpte denne og monterte i båten i sommer. God lyd, men antenna må jeg nok jorde... Jeg synes det er vanskelig å se hva som er på display på dagtid. Radio montert i pannehøyde så jeg må se litt oppover. Knotete meny gjør at selv om jeg har valgt hvit farge på det jeg kan av display, står den ved bruk og blinker gjennom alle farger som et tivoli og en skryte-syklus Tronald Dump verdig... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Dr Nelson Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 Kjetil1 skrev for 4 timer siden: Kjøpte denne og monterte i båten i sommer. God lyd, men antenna må jeg nok jorde... Jeg synes det er vanskelig å se hva som er på display på dagtid. Radio montert i pannehøyde så jeg må se litt oppover. Knotete meny gjør at selv om jeg har valgt hvit farge på det jeg kan av display, står den ved bruk og blinker gjennom alle farger som et tivoli og en skryte-syklus Tronald Dump verdig... Da er nok instillingene dine feil. Slå av mixtrax. Er for barn det der:) Du kan jo og stille brightness på maks så er den greit lyssterk Bruker bare mobil appen for å styre den. Den er genial Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 (redigert) Låner denne tråden og håper på at det ikke blir for mye problemer.... Tenkte å anskaffe en Dab radio med antenne i skuten. Ser det selges anerkjente radiomerker for rundt 1000lappen. Derimot er jeg usikker på antenne til disse. Det selges noen "korte stubber" på ca 11 cm. for ca 450 spenn som er beregnet for båt. Er det noen som har erfaring med slike? Ser to av de har en 5mm tykk og 85mm stor skive.. Ruster disse eller skal de monteres på undersiden(inni båten)? https://www.maritim.no/dab-antenne-smb#.W4LoKPZuKUk Redigert 26.August.2018 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 Gudrun skrev for 1 time siden: Ser to av de har en 5mm tykk og 85mm stor skive.. Ruster disse eller skal de monteres på undersiden(inni båten)? https://www.maritim.no/dab-antenne-smb#.W4LoKPZuKUk Leser at basediameter er 60mm. Da er det som jeg vil tolke det, anleggsflate utvendig. Så har du skive å mutter på undersiden. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
pipe Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 Hvis du har en vanlig FM radio antenne av pisketypen kan du bruke den med en DAB konverter på. Enket og greit å slippe å styre med å montere en gjennomgående DAB antenne Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 1.September.2018 Del på Facebook Svart 1.September.2018 Kjøpte DAB radioen fra BILTEMA for 3 år siden. Er helt ubrukelig. Slår seg på i tide og utide, særlig om natta. Utrolig vrient å søke opp kanaler. Har hatt 20 overnattinger i båten denne sesongen, Biltema radioen har vært fysisk frakoblet hele tiden. Skal jeg høre på radio bruker jeg mobilen sammen med en bluetooth høyttaler til 50kr. fra JULA. Enkel, grei og billig løsning som ikke skaper frustrasjon. Går litt data, men jeg klarer aldri å bruke opp det jeg betaler for likevel. På toppen av det hele blir ikke forbruksbatteriet like mye belastet som det gjør med den fastmonterte radioen. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 3.September.2018 Del på Facebook Svart 3.September.2018 Gudrun skrev On 26.08.2018 at 19.54: Låner denne tråden og håper på at det ikke blir for mye problemer.... Tenkte å anskaffe en Dab radio med antenne i skuten. Ser det selges anerkjente radiomerker for rundt 1000lappen. Derimot er jeg usikker på antenne til disse. Det selges noen "korte stubber" på ca 11 cm. for ca 450 spenn som er beregnet for båt. Er det noen som har erfaring med slike? Ser to av de har en 5mm tykk og 85mm stor skive.. Ruster disse eller skal de monteres på undersiden(inni båten)? https://www.maritim.no/dab-antenne-smb#.W4LoKPZuKUk Jeg anskaffet en Pioneer-spiller, og monterte antenne på pushpiten. Det var viktig med god kontakt til metall fikk jeg høre, og også den gamle FM-antennen var plassert på pushpiten. Antennekabelen til FM-radien kunne jeg fortsatt bruke - men måtte ha en overgang akkurat inn på baksiden av DAB-radio-enheten. Brukte antenne og feste, og dette funker supert i Oslofjorden. https://seatronic.no/glomex-antennefeste-for-ror https://seatronic.no/elektronikk/antenner-tilbehor/gussi-dab-dab-antenne-18-cm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.