btmeek Startet 11.April.2018 Link til dette innlegget Startet 11.April.2018 Hei Jeg lurer på om det er noen på forumet som har erfaring med Aphrodite 34? (FINN-kode: 103643317) Er takknemlig for alle kommentarer, deling av erfaringer og råd. På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 12.April.2018 Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Ikke helt de erfaringene du er ute etter men jeg har seilt mye Mamba 34 som er en veldig lik båt i mål og vekt og linjer fra samme tid. Nydelig på kryss og trygg i mye vær og med herlige linjer. Aphrodite har nok enda høyere kvalitet og er enda litt flottere å se på. Curt Gelin skryter av både kvalitet og seilegenskaper i 700 segelbåter i test. Godord også på Sailguide.com. Innvendinger er stor mastheadgenoa (43 kvm på Aphrodite, 45 på Mamba) og lite storseil, som gjør den litt tung å seile. Den er vel ikke den raskeste på lens og det finnes en del selvbygde eksemplarer. Rorkult er en smakssak men de fleste båter på denne størrelsen har vel ratt. Har sett mye på annonsen du henviser til og båten ser veldig attraktiv ut med mange og viktige oppgraderinger. Tror jeg hadde vurdert denne veldig nøye om jeg var på jakt etter båt i denne størrelsen. Kanskje ikke så elegant med den svartelokserte masta og de svarte skapfrontene i byssa, som er mer typisk 70-talls (ser den er oppgitt til å være fra 81). Ser litt mørk ut innvendig sammenlignet med en del andre på nett, men kan jo være bildene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.