KongKing Startet 11.April.2018 Del på Facebook Startet 11.April.2018 Hei Drevtilt siger. Dvs noenganger funker det greit, men andre ganger må jeg «ratte» på tilten en del. Under bakking tilter drevet opp. Det lekker ikke olje noe sted fra tiltsystemet. Fikk av selger beskjed om at det er pakninger i tilt-sylindere som må byttes. Tenkte å bytte dette, men er litt skeptisk til å gå på dette nå rett før sesongen om det går noe galt ifbm åpne sylinderne. Å bytte begge sylindre med nye er visstnok et helv... og kanskje må motor ut... det passer dårlig nå rett før sesongstart. Jeg vil gjerne se om det er noe på pumpa som kan være feil som jeg kan sjekke først. Noen som har erfaring med ev feil på disse pumpene (arco 6227)? Påfyllingslokket er sprukket, men det har vel ikke noe å si? Mm kk Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Om det 'noen ganger funker' som du sier er eg svært skeptisk til det har noe med syllindrene å gjøre. Ny pumpe får du billig på Ebay. At drevet bikker opp ved reversering har ingen sammenheng med dette. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 11.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2018 Ved å jokke litt kan jeg finne en tilt som den ikke siger på og når jeg er i plan så virker den oftest som normalt. Går fint an å kjøre med, noe jeg gjorde forrige sommer, men greit å få i orden. Vil gjerne sjekke pumpa før jeg går løs på sylindre. Pumpa er ganske ny fikk jeg beskjed om, men kan jo fortsatt være noe feil med den. Er det riktig at sylinderne virker mot hverandre? Har dytta litt på dem nå som båten er på land. Når den ene går inn, går den andre ut - og motsatt. Kk Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 (redigert) Nei de er koblet paralellt mot pumpa og er åpent i mellom de. Dermed vil den andre gå ut når du dytter inn en. Redigert 11.April.2018 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 11.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2018 Den er god. Får kanskje bestille en pumpe da. Var ikke så halvgal pris. Rundt 4 båtlapper. kk Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Ganske vanlig at pumpene blir utette i ventilsetene og at drevet da vil sige. Så lenge det ikke lekker ut av sylindrene, er nok de iorden. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
000 Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 4 lapper.hmm her hjemme det da antar eg. Betalte 1500 ca totalt hjemlevert eg i 2016 fra unaiten . Rett nok av den runde typen med integrert reservoar. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 11.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2018 Knurrbart skrev 19 minutter siden: 4 lapper.hmm her hjemme det da antar eg. Betalte 1500 ca totalt hjemlevert eg i 2016 fra unaiten . Rett nok av den runde typen med integrert reservoar. På Ebay koster det 3000,- Så kommer det mva på toppen https://m.ebay.com/itm/Arco-Volvo-Trim-Pump-Assembly-854346-6227/272515907751?epid=1540261793&hash=item3f7336c0a7:g:e1sAAOSwE8dahbSa kk Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 12.April.2018 Del på Facebook Svart 12.April.2018 Man kan vel bytte o-ringene på pumpa? Da slipper du unna med en brøkdel av prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.