lasmarquezas Startet 11.April.2018 Link til dette innlegget Startet 11.April.2018 Etter en reklamasjonssak hvor jeg har fått særdeles god hjelp fra både forhandler og importør, skal jeg montere ny kartplotter. Valget står mellom B&G Zeus 2-7 evt. 9 eller Zeus3-7 evt 9. Jeg er litt i tvil om hva som er forbedret på Zeus3-serien, og setter stor pris på innspill. For ordens skyld skal den også kobles til Simrad Broadband 4G radar og kjøre iPad slave ved kartbordet via trådløst nettverk. Har også NMEA 2000 backbone fra cockpit til kartbord og i tillegg en Lowrance plotter som lever sitt eget liv litt på siden. Er det noen som kan si noe mer om hva slags oppgraderinger/gevinster jeg får for den ekstra kostnaden ved å gå for Zeus3? Eller om noen har opplevd store gevinster fra 7" til 9" skjerm? Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Jeg har en Zeus 2, 9-tommer og er godt fornøyd, men det er et hav av funksjoner i plotteren som jeg ikke bruker. Sett opp en startlinje før regatta f.eks. hvor du får opp avstand til startlinjen. Usikker på hvilke forskjeller det er på plotterne, men skjermoppløsning og prosessor vil jeg tro kan være bedre på Zeus 3. Ellers så har vel Zeus 3 innebygget WiFi, mens du på Zeus 2 må ha egen WiFi-enhet dersom du skal ha plotteren på nett. Har du plass til en 9-tommer bør du gå for det. 7-tommer tror jeg fort man kan angre på, og du får vel heller ikke opp like mange vinduer på skjermen som du vil kunne få på 9 eller 12-tommeren. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 11.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Er nok et godt poeng å gå for 9" med tanke på å splitte skjermen, ja. 12" blir litt voldsomt der den skal stå. WiFi har jeg allerede gjennom GoFree trådløst system, men godt mulig det er andre ting med Zeus3 jeg ikke helt får tak på. Ellers er jeg enig med deg, Nevermind, at det nok ligger mange ulike funksjoner de fleste av oss aldri benytter. Derfor er det fristende å ikke hoppe rett på det nyeste. Trolig bedre å bruke noen kroner på større skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
snowbird Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Kjøpte Zeus 3 i aug 2018, under seilas frøs den flere ganger og restartet. Pluss andre problemer. Den ble byttet i jan ifjor. Men med samme problemer. Feil ombord var påstand ifra leverandør og navico. I februar ble plotter oppmontert hjemme i leiligheten og testet. Strøm ifra fritidsbatteri. 2 ganger frøs og restartet den ved sideskift, sist ved valg av nattmodus. Ingen kommentar om strømfeil ombord nå ?. Ble tilbudt ny plotter fra Navico, men ble overrasket da jeg fikk en brukt oppskrapet overhalt i retur. Skal montere den i båten nå ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.