jokern Startet 13.April.2018 Link til dette innlegget Startet 13.April.2018 hei. tenker å plassere ledningsrull for landstrøm (type tilkioplingskontakt underordnet) med automatisk innrulling, under ene tofte. Har kikket på denne : Automatisk kabelrulle , utendørs , men den har kun 15m kabel. Noen som har kjennskap til tilsvarende men med lengre kabel/ erfaringer med ovennevnte? mvh Sitér dette innlegget 14ft Jon boat bygget. Link to post
Lars H. Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Skal du ha en slik automatisk rulle for 25m (og gjerne 2,5mm2 kabel), tror jeg du skal lete lenge. Hva er galt med en sveiv? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jokern Svart 13.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 25 minutes ago, Lars H. said: Skal du ha en slik automatisk rulle for 25m (og gjerne 2,5mm2 kabel), tror jeg du skal lete lenge. Hva er galt med en sveiv? Jeg må åpne lokket på tofta med drill for å sveive. Sitér dette innlegget 14ft Jon boat bygget. Link to post
Lars H. Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Greit nok, kjenner ikke din båt. men å få på plassen en trommel med god kabeldimensjon og lengde, blir nok like problematisk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jokern Svart 13.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 45 minutes ago, Lars H. said: Greit nok, kjenner ikke din båt. men å få på plassen en trommel med god kabeldimensjon og lengde, blir nok like problematisk. Den i linken,viste kabelrulle har en bryter jeg må nå via en forlenger. Lengden kan, som du påpeker nok være et problem enkelte steder. Poenget med å utnytte plass faller hvis jeg allikevel må drasse på ei ekstra rulle :) Kikker litt videre. Sitér dette innlegget 14ft Jon boat bygget. Link to post
Dykker Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Dette ser då besnærende ut, men den dingsen på støpselet er absolutt ingen retningsantenne, dermed so kjem svært lite av energien fram til skjøtekontakten. Og so kjem der ogso eit spørsmål, hvis naboen til den som har dette utstyret i bruk anskaffer samme sak, vil då det eine støpselet som er tilkobla gi strøm til begge skjøtekontaktane, slik at først ankomne sit med heile strømregningen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Det der er en av patentene til Tesla. Ikke bilen, men mannen. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Hulda skrev for 11 timer siden: Det der er en av patentene til Tesla. Ikke bilen, men mannen. Nikola Tesla kasta inn håndkle i 43, så da var han tydeligvis tideligt ute Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Dinamo skrev for 14 timer siden: .........Og so kjem der ogso eit spørsmål, hvis naboen til den som har dette utstyret i bruk anskaffer samme sak, vil då det eine støpselet som er tilkobla gi strøm til begge skjøtekontaktane, slik at først ankomne sit med heile strømregningen? Stark kryptering, Bank-ID og passord.........så kan ingen ta din strøm ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.