Jump to content

Båtforsikring, hvilket selskap?

Solhaugen

Recommended Posts

Kommer vel litt an på hva slags båt det er, verdi, bruksområde osv Vil man ha forhøyet egenandel, eller ikke, bosted, rabatter i forbindelse med diverse medlemskap og/eller i kombinasjon med andre forsikringer osv osv For meg er det helt meninsløst å bare kaste ut navn på et selskap og har vært forsikret i en rekke forskjellige selskaper uten at jeg har hatt noen problemer med noen av disse. For øyeblikket har jeg alle skadeforsikringer i NEMI, lenge siden jeg hadde alt i et selskap, og det er rent tilfeldig, les; pris og dekning.

Lykke til med ditt søk og valg, men det er vel verdt å investere litt tid i undersøkelser her!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jo klart, det lønner seg å sjekke, båten er Askeladden c83 cruiser, tenkte om det kanskje fantes noen selskaper som var spesialisert på båter..ellers er det jo en jungel av selskaper, venter på tilbud fra codan, dem spurte om jeg var interessert i å bli totalkunde, noe jeg avslo, skulle komme Mail på tilbud, men den er enda ikke kommet.

Det er så mange forskjellige tilfeller og vilkår at det er umulig å si at det ene er bedre en det andre. Det finnes selskap som har spesialisert seg på båter, men der forstår jeg at det hovedsakelig gjelder dyrere båter. Da er det mye å spare. Jeg har valgt å undersøke hver år og da bare de ‘gamle’ Norske selskapene. I fjor fikk jeg ned forsikringen min i Sparebank1 med 2000kr. Men nå i år hadde gjensidige forandret på sine vilkår og samtidig satt ned prisen med 4000kr. Blir litt dyrere en i Sparebank1 men bedre vilkår så denne gangen tror jeg det blir gjensidige. 

Det er normalt penger å spare på å samle forsikringene i et selskap, MEN en må spørre om rabatt.

sjekk pris hos  flere  selskap er fornøyd med Gjensidige, er du eller båtforeningen medlem i KNBF skal det være penger å spare i Norske Sjø.

Som er sagt sett vilkårene opp mot hverandre.

Grattis med ny båt.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

JoakimM skrev 4 minutter siden:

Enorme forskjeller ute å går, ringte mye rundt å sjekket priser å vilkår når det gjaldt min båt. Strekte seg fra 19000kroner i året (!) til 4500kroner. Anbefaler deg en lengre ringerunde :) 

Og det forandrer seg år til år. Bare fra i fjor og til i år var det for mitt tilfelle store forandringer. 

Jeg vil også anbefale Gjensidige.

Har hatt et tyveri , der full erstatning ble resultat.

Godt fornøyd med betingelser , kundebehandling , oppfølging , og erstatningsoppgjør.

I mitt tilfelle oppsøkte jeg for sikkerhets skyld en uavhengig takstmann før endelig erstaningsbeløp ble forhandlet ferdig, noe som ga meg trygghet da jeg antydet et erstatningsbeløp. 

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

14 hours ago, Roger jo said:

Det er normalt penger å spare på å samle forsikringene i et selskap, .....

Nei, det er kun unntaksvis at det lønner seg for kunden! Joda, for øyeblikket har jeg alt i et selskap, NEMI, men det tok lang tid og mange forhandlingsrunder å få til og første og eneste gang det har vært slik. Har normalt hatt tre forskjellige selskaper som i sum har vært det klart gunstigste så ikke la dere "Lure" av denne "samlerabatten"!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...