Solhaugen Startet 14.April.2018 Link til dette innlegget Startet 14.April.2018 Hei, har ny båt i bestilling, å i den sammenheng lurer jeg på hvilke forsikringsselskap folk bruker, jeg er helt fersk på området, takker for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Gjensidige her ? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Codan Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Sjekk med diverse forsikringsselskaper. Har erfart at det kan være store forskjeller, DVs mange penger å spare ved rett valg.. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Kommer vel litt an på hva slags båt det er, verdi, bruksområde osv Vil man ha forhøyet egenandel, eller ikke, bosted, rabatter i forbindelse med diverse medlemskap og/eller i kombinasjon med andre forsikringer osv osv For meg er det helt meninsløst å bare kaste ut navn på et selskap og har vært forsikret i en rekke forskjellige selskaper uten at jeg har hatt noen problemer med noen av disse. For øyeblikket har jeg alle skadeforsikringer i NEMI, lenge siden jeg hadde alt i et selskap, og det er rent tilfeldig, les; pris og dekning. Lykke til med ditt søk og valg, men det er vel verdt å investere litt tid i undersøkelser her! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Solhaugen Svart 14.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Jo klart, det lønner seg å sjekke, båten er Askeladden c83 cruiser, tenkte om det kanskje fantes noen selskaper som var spesialisert på båter..ellers er det jo en jungel av selskaper, venter på tilbud fra codan, dem spurte om jeg var interessert i å bli totalkunde, noe jeg avslo, skulle komme Mail på tilbud, men den er enda ikke kommet. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Jeg har forsikret båten hos Gjensidige, og jeg kaster ikke bare ut et navn, men har erfart at de leverer når skaden oppstår. Prisen er ikke alt når det kommer til forsikring, men heller hva som skjer etter en skade?? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Codan dumpet jeg for flere år siden.Huset ble påkjørt, men de dekket ikke skade under 10.000kr. Nå har jeg NAF, som har Gjensidige, for øyeblikket. NAF shoper hvert år for sine medlemmer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Kjellg Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Det er så mange forskjellige tilfeller og vilkår at det er umulig å si at det ene er bedre en det andre. Det finnes selskap som har spesialisert seg på båter, men der forstår jeg at det hovedsakelig gjelder dyrere båter. Da er det mye å spare. Jeg har valgt å undersøke hver år og da bare de ‘gamle’ Norske selskapene. I fjor fikk jeg ned forsikringen min i Sparebank1 med 2000kr. Men nå i år hadde gjensidige forandret på sine vilkår og samtidig satt ned prisen med 4000kr. Blir litt dyrere en i Sparebank1 men bedre vilkår så denne gangen tror jeg det blir gjensidige. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 (redigert) Det er normalt penger å spare på å samle forsikringene i et selskap, MEN en må spørre om rabatt. sjekk pris hos flere selskap er fornøyd med Gjensidige, er du eller båtforeningen medlem i KNBF skal det være penger å spare i Norske Sjø. Som er sagt sett vilkårene opp mot hverandre. Grattis med ny båt. Redigert 14.April.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kenneth82 Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Gratulerer med ny, flott båt! Norske Sjø her Sitér dette innlegget Link to post
JoakimM Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Enorme forskjeller ute å går, ringte mye rundt å sjekket priser å vilkår når det gjaldt min båt. Strekte seg fra 19000kroner i året (!) til 4500kroner. Anbefaler deg en lengre ringerunde :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 JoakimM skrev 4 minutter siden: Enorme forskjeller ute å går, ringte mye rundt å sjekket priser å vilkår når det gjaldt min båt. Strekte seg fra 19000kroner i året (!) til 4500kroner. Anbefaler deg en lengre ringerunde :) Og det forandrer seg år til år. Bare fra i fjor og til i år var det for mitt tilfelle store forandringer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Faxen skrev for 8 timer siden: Codan dumpet jeg for flere år siden.Huset ble påkjørt, men de dekket ikke skade under 10.000kr. Så egenandelen var 10 000,- på husforsikringen? Er ikke det vanlig sånn ca? Lavere beløp blir jo veldig... lavt.. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Jeg vil også anbefale Gjensidige. Har hatt et tyveri , der full erstatning ble resultat. Godt fornøyd med betingelser , kundebehandling , oppfølging , og erstatningsoppgjør. I mitt tilfelle oppsøkte jeg for sikkerhets skyld en uavhengig takstmann før endelig erstaningsbeløp ble forhandlet ferdig, noe som ga meg trygghet da jeg antydet et erstatningsbeløp. Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
jma001 Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Billig båtforsikring får du hos RemaForsikring: https://www.remaforsikring.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 jma001 skrev 1 time siden: Billig båtforsikring får du hos RemaForsikring: https://www.remaforsikring.no/ I mitt tilfelle ble de 2000 kroner dyrere en gjensidige og 4000 mere en Sparebank1 Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 14 hours ago, Roger jo said: Det er normalt penger å spare på å samle forsikringene i et selskap, ..... Nei, det er kun unntaksvis at det lønner seg for kunden! Joda, for øyeblikket har jeg alt i et selskap, NEMI, men det tok lang tid og mange forhandlingsrunder å få til og første og eneste gang det har vært slik. Har normalt hatt tre forskjellige selskaper som i sum har vært det klart gunstigste så ikke la dere "Lure" av denne "samlerabatten"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Solhaugen Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Får bite i det sure eplet å ta en ringerunde, det høres ut som man kan spare mange penger, men klausulene er selvfølgelig avgjørende også. Sitér dette innlegget Link to post
Solhaugen Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Trykte litt på nettsidene til gjensidige, dem skulle ha ca 15 lapper, men hos if endte jeg opp på ca 27 lapper, tror nok det kan bli vanskelig å havne under 15 mtp at båten et ganske dyr (i min verden vertfall) så var jo dekningen hos gjensidige ganske så vid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.