Rotorrex400 Startet 14.April.2018 Link til dette innlegget Startet 14.April.2018 Hei! Jeg var ute og kjørte en liten time idag, da jeg stoppa motoren for og starte den igjen så falt startsnoren ut, veldig merkelig at dette skjedde. Hva kan gjøres for å fikse dette, og hva er grunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Har fjæra som skal dra snora innatt brekka? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Går ut fra at returfjæra har knekt eller hoppet ut av festet sitt. Regner med at det er en sånn "spolefjær" på denne, som er det vanligste. Du kan skru av hele startsnor systemet, den svarte kassetten på toppen av motoren og ta en kikk (3-4 skruer). Under der ligger spolen til startsnora som er fast med en skrue i midten. Under der igjen finner du returfjæra (har ikke skrudd på din type motor, men ser ut som en Yamaha, og de har ofte sånn oppbygging). Ta med på land! Deler som inneholder fjærer er dumt å skru på i nærheten av sjø OBS! Fjæra er spent mellom huset og den runde spolen til snora, så ting kan ta litt av når det løsnes. Ofte er det enden på fjæra som knekker Sitér dette innlegget Link to post
Rotorrex400 Svart 14.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Ja, jeg få ta opp motoren og prøve, men blir det ikke noe med giren når jeg skal skru av kassetten, den ligger jo på toppen av den?? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Du tenker på wiren på toppen der? Du justerer ikke vekk girene med den nei, den wiren der er kun en sperrefunksjon. Når motoren står i gear låses startsnora så du ikke får starte den. Men wiren må uansett tilbake slik den er nå, så merk deg justeringen. Sjekk hvilken ende som er lettest å koble av/på. Alternativt kan den være på, men da blir det litt mer køddent å gjøre jobben. Klokkefjær er forresten det rette navnet ser det ut til Om det er enden på den som er knekt kan det la seg gjøre å lage ny bøy, men som regel må man evt ta vekk herdingen midlertidig for å få det til. Sitér dette innlegget Link to post
Rotorrex400 Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Hei! Da va problemet foreløbig fikset, jeg skrudde av kassetten og så snudd jeg på det hjulet/ trommelen der tauet samler seg. Da gikk tråden inni trommelen igjen. Imorgen for jeg sette motoren på sjøen igjen og se om ene funker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.