Jump to content

Er Autoterm Planar 4kW dieselvarmer noe å satse på?

Grand Banks jr

Recommended Posts

Jeg har en Neptim 26 med en org. montert Eber fra 1979 som jeg kjenner er klar til å bytte ut. Ser på Finn.no at det finnes mye rart å få, men det virker som varmeren Autoterm Planar 4kW er noe å satse på.

Jeg har ved googling og ved søk her på forumet fått med meg at det finnes en russisk og en kinesisk brenner som begge kalles "Planar". Den russiske virker god mens den kinesiske tvilsom. 

1) Er russisk Autoterm Planar noe å satse på?

2) Jeg regner med at jeg kan bruke det gamle opplegget for varmefordeling (forkabin, cockpit og akterkabin)?

3) Jeg regner med at jeg kan bruke innluft og eksisutløp som den gamle Eberen bruker?

Jeg regner også med at en ny Autoterm Planar vil være vesentlig mer lydstille enn den gamle Eberen. 

Noe annet jeg bør tenke på eller vurdere?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

• 1 måned senere...

Vi har også Planar 44d i båten vår. 25 fot Princess fra 78. Den er veldig sterk og vi varmer ikke bare kabinen med denne også under kalesjen er det fint og varmt uten at det er på full fart selv om det var kald ute.

Jeg kjøpte den hos marine-varmer.no, dem holder også på med å montere for kunden. Ikke at det var nødvendig men teknikker var tilfeldig i nærheten og han ga meg gode tips om plassering osv.

Marine-varmer.no var litt billigere enn servitek. Skal også har alle reservedeler på lageret. 

Garnd Banks Jr., er du fornøyd med varmeren? Jeg syns den digitale panelet kunne hat vert litt større.

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...