Jump to content

Hammerdown, noen som kjenner denne dieseltilsettningen?

pernille

Recommended Posts

Søk HD her på BP og jeg vet du vil ha lesestoff til langt ut på sommeren. Om HD eller andre tilsvarende typer «lurium» har noen effekt vet jeg ikke. God dieselhygiene-rutiner har funka for meg i femti år. Er tanken og innholdet reint så trenger du ikke å tilsette noe som helst. Gidder du ikke å sjekke innholdet i ny og ne er sikkert HD og andre produkter greie for å lure dritten ut via motoren. Min erfaring er at det er penger ut av vinduet for oss som har gode vedlikeholdsrutiner.

Ikke noe problem med å bruke hammerdown på D-serien av motorer - OM du starter å bruke det FØR du har fått en masse vann i tankene dine...Har brukt dette på mine D4-300 i flere år - men da var jo båten bare gått 180 timer når jeg kjøpte den - og en sjekk av tankene viste null vann i bunn av disse.    Vann emulgerer inn i diesel ved bruk av hammerdown ja - men dette er i mikroskopiske dråper - og sålenge du ikke har mye vann i tankene (som har samlet seg opp over tid ) så går dette helt fint. Det bekrefter også Volvo selv...Verre er det om du har fått vann i tankene  som ikke er hammerdown behandlet - og det kommer store dråper inn i motor/dyser....Da kan du sprenge dyser og evnt høytrykksystemet på dieselen også...

Jeg bruker altså dette som forebyggende middel - slik at jeg ikke får akkumulert vann på dieseltankene.

Redigert av powerpuff (see edit history)

Jeg fikk havari på injektorer og høytrykkspumpe takket være H. Glem emulgator på commonrailmotor, fjern vannet fra tanken FØR det slippes inn i systemet.

Til powerpuff: du kan får MYE vann i tanken uten at det har samlet seg opp over tid . . .

Mer om mine erfaringer her:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...