pernille Startet 15.April.2018 Link til dette innlegget Startet 15.April.2018 For noen år siden kjøpte jeg ett stoff som hette «Hammerdown» tilsatte dette i dieselen ved fylling. Noen som vet om dette stoffet er i handelen enda ? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Prøv email til Motorconsult: http://www.motorconsult.no/bestillhd.php Nå ville jeg aldri benyttet Hammerdown på en moderne common rail motor, der er det "fragile handle with care" som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
pernille Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Hadde god erfaring med HD i min tidligere båt med Volvo Kad 42, men har ikke tatt sjangser med Volvo D6 som jeg har nå.. Tenkte jeg skulle ha litt i dieseltanken på en gammel bil for å rense opp litt.. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Søk HD her på BP og jeg vet du vil ha lesestoff til langt ut på sommeren. Om HD eller andre tilsvarende typer «lurium» har noen effekt vet jeg ikke. God dieselhygiene-rutiner har funka for meg i femti år. Er tanken og innholdet reint så trenger du ikke å tilsette noe som helst. Gidder du ikke å sjekke innholdet i ny og ne er sikkert HD og andre produkter greie for å lure dritten ut via motoren. Min erfaring er at det er penger ut av vinduet for oss som har gode vedlikeholdsrutiner. Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 (redigert) Ikke noe problem med å bruke hammerdown på D-serien av motorer - OM du starter å bruke det FØR du har fått en masse vann i tankene dine...Har brukt dette på mine D4-300 i flere år - men da var jo båten bare gått 180 timer når jeg kjøpte den - og en sjekk av tankene viste null vann i bunn av disse. Vann emulgerer inn i diesel ved bruk av hammerdown ja - men dette er i mikroskopiske dråper - og sålenge du ikke har mye vann i tankene (som har samlet seg opp over tid ) så går dette helt fint. Det bekrefter også Volvo selv...Verre er det om du har fått vann i tankene som ikke er hammerdown behandlet - og det kommer store dråper inn i motor/dyser....Da kan du sprenge dyser og evnt høytrykksystemet på dieselen også... Jeg bruker altså dette som forebyggende middel - slik at jeg ikke får akkumulert vann på dieseltankene. Redigert 15.April.2018 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Jeg fikk havari på injektorer og høytrykkspumpe takket være H. Glem emulgator på commonrailmotor, fjern vannet fra tanken FØR det slippes inn i systemet. Til powerpuff: du kan får MYE vann i tanken uten at det har samlet seg opp over tid . . . Mer om mine erfaringer her: Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.