Jump to content

Beste tennplugger til Volvo Penta 255B?

lectron

Recommended Posts

I den lille havkongen min (marex) står det en VP 255B. 
Den skal få seg nye plugger i år. Ja den får ny coil og fordelerinnmat også, men spørsmålet nu er rundt plugger. Der er det en liten jungel.

Manualen min fra nittenpilogbue sier at denne skal ha AC MR 43 T, og de kan jo forsåvidt godt skaffes de,
men er der noe kjekkere mer tilgjengelig hos den lokale pusheren?

Går en inn for å se "crossreference" kommer en liste herfra til månen. Noen må jo være kjekkere enn andre.

For de som ikke er heeeeelt klar over det, så er disse motorene ikke på topp 10 i drivstofføkonomi, så god tenning har et poeng

Redigert av lectron (see edit history)
Knurrbart skrev 1 minutt siden:

Hvis du med pusheren mener den lokale volvo penta forhandleren så har de heilt klart , eller kan skaffe, de rette plugge til deg av et annet meir kurrant idag fabrikat enn det manualen sier. 

Da får man Champion (det er det som er inni den fine blå VP-pakningen)... Hvis du velger den løsningen - Ohm dem før du setter dem inn i motoren. Jeg har brukt Champion i min to ganger, og begge gangene var det feil på en av 8 plugger. For å si det sånn - det er ikke det første man har lyst til å begynne med å skru ut 8 plugger, når man vet at man akkurat har satt inn 8 nye plugger. Begge gangene fikk jeg forøvrig ny plugg uten spørsmål hos VP forhandler.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

17 minutes ago, Knurrbart said:

Hvis du med pusheren mener den lokale volvo penta forhandleren så har de heilt klart , eller kan skaffe, de rette plugge til deg av et annet meir kurrant idag fabrikat enn det manualen sier. 

De som manualen sier kan fremdeles skaffes, men ikke lokalt.

Jeg har heller ikke en VP forhandler i umiddelbar nærhet, men flust av bilverksteder med godt utvalg.

Nå har vel strengt tatt aldri VP lagd hverken motoren eller tennpluggene, så en "riktig" tennplugg fra øverste hylle bør være problemfritt, og av andres erfaring kanskje til og med bedre ☺

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...