Jump to content

VP Tamd31s, slange mellom turbo og ladeluftkjøleren hopper av


Øystein 79

Recommended Posts

Hei.

Har en hansvik 700 combi med vp tamd31s fra 2003.

Slangen fra ladeluftkjøleren til turbo hopper av ganske ofte på siden ved ladeluftkjøleren. Kjøpte ny slange og klemme i fjor men det varer bare noen turer.

Noen som har vært ut for det samme?.

Alle andre vp motorer jeg har sett har rør og ikke slange.

Link to post
Share on other sites

Har 41 motorer, og antar det er samme løsning her orginalt, er rør med tykke o-ringer innv. som skal tette for luft lekkasje.

Høres ut som det er valgt en "hjemme-laga" variant  på motoren din, hvor rør er ertsttet med slange. Kan godt forstå at denne slagnen detter av, da det ikke er designet for bruk av dette, og flatene slangen blir festet på er ikke egnet for dette. Slangen på din motor er da bare tredd utapå en rett diamater på intercooleren. Det blir ganske høyt trykk her, så en slange er avhengig av en "flens" eller førhøyning som den må tres over, og slangeklemmen på innsiden av denne for at den ikke skal falle av.

 

Ville forsøkt å bygge om tilbake til orginal løsing for å slippe problemer med dette.

Link to post
Share on other sites

Det er nr 9. Men det er slange originalt fra VP. Kjøpte ny slange i fjor.

Det virker som Tamd31S er levert bare i 2002 og 2003.

Veldig usikler på om jeg kan kjøpe rør fra en annen motor eller ikke.

Slangen koster 2500 og det kjøper jeg ikke igjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...