Anders Gunnar Startet 15.April.2018 Link til dette innlegget Startet 15.April.2018 Jeg kjøpte en Øyen 16 fot båt med Mercury 40HK 4 syl 2 takt ca 2000 modell. Den klarer så vidt å trekke opp en voksen person på vannski. Jeg trodde den skulle ha plenty Power til det. Tror dere det er noe feil med motoren, eller er 40hk for lite på en 16 fot båt.? Takknemlig for svar fra noen som har erfaring. Jeg er grønnskolling på båt. Med vennlig hilsen Anders. Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Går båten ellers greit mtp. Fart? Vil tro du har en for stor propell sånn basert utifra opplysningene du gir her. Du har vel ikke turteller? Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Anders Gunnar Svart 16.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Takk for svar. Ja, båten går helt fint mtp fart. Har dessverre ikke turteller. Mvh Anders Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 (redigert) mistenker du må ta av propellen for å se hvaslags stigning den har. Om det feks står "13P" så betyr det 13" stigning og om du da kjøper en propell med 12" , så vil du få bedre akselrasjon på bekostning av litt toppfart .. og så kommer det an på personen som skal trekkes opp. Når jeg var 16, så kom jeg opp lett som bare det med 25hk - idag må det nok mer hk til ... Redigert 16.April.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bårdp Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 I mine unge dager hadde jeg en Teri 430S med en 40 Hk Yamaha ev den gamle 2 sylindrede typen. Den trekk vi mye vannski med funka som et skudd. Sitér dette innlegget Link to post
Anders Gunnar Svart 16.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Takk for svar og råd. Noe galt må det være da. Ikke bare trøbbel med voksen, men også en kraftig 11 åring med litt bredbent stil:-) Jeg skal da selvsagt sjekke propellen. Samme erfaring med eldre båt i familien. Gammel 14 fot ukjent merke båt og 40hk 1978 mod tohatsu. Den dro jo opp 2 15 åringer samtidig. Kan det være motorinnstilling, tenning forgasser? Mvh Anders Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.