Kenneth82 Startet 16.April.2018 Del på Facebook Startet 16.April.2018 Fikk båten opp på slipp idag og tar for første gang vårpuss på en seilbåt Så slik ut ved opptak: Etter høytrykksspyling flasset en del av: Pusset over med vinkelsliper for å få de siste «boblene» av og skape heft: Hva skal jeg gjøre nå? Legger jeg bunnstoff rett på, eller legger jeg primer på, deretter bunnstoff dagen etter? Ellers, særdeles lite groe under båten... Ligget to sesonger ute, VC17, ingen groe kun et tynt lag slim... Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Jeg pleier å slipe bort rust å legge på 2 komponent primer 3-4 strøk der det er bart metall før vc17. Det siste strøket med primer tar jeg på rett før bunnstoff slik at bunnstoffet kleber seg til primeren. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 17.April.2018 Del på Facebook Svart 17.April.2018 Bruk gjerne Ferro-bet også før du primer. Men egentlig er rusten bare en kosmetisk greie. Du blir aldri kvitt det, så litt flikking hvert år må du regne med. Gammel VC17 kan du med fordel også våtslipe med fint sandpapir før nytt strøk. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 17.April.2018 Del på Facebook Svart 17.April.2018 Fikk ett tips i år fra an som driver med offshore utstyr, og som jeg prøver, men ikke vet resultatet av enda. Puss vekk rust og ha på "Bengalakk rett på rust" de hadde den på jernia. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
goggen000 Svart 17.April.2018 Del på Facebook Svart 17.April.2018 For å slippe rustangrep på kjølen, bør du montere sink anode på hver side. Jeg brukte den runde fra biltema. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 17.April.2018 Del på Facebook Svart 17.April.2018 Korrigering: Det kalles knappanode og har art nr 25289. Finnes i flere størrelser.... bor inn en gjengetap, og skru fast- fungerte meget bra på min forrige B-38. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 17.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2018 Det tipset var lurt @goggen000 - takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.