Jump to content

Tape som duger rundt strekkfisker osv

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

De siste sesongene har jeg slitt med å få tak i tape som holder en stund rundt sikringer på strekkfisker osv. Har kjøpt litt ulike plasser og trodd at "denne virker bra!", men så blir den stiv og slipper liminga og det blir hengende løse ender og flappe, ser ikke bra ut. 

Tidligere har jeg "bare" brukt vanlig el- tape og den har holdt seg myk og liminga langt bedre enn tapen jeg får tak i i dag. 

Noen som har tips til el-tape som faktisk holder?

Guest Avmønstret#
Mulligan skrev for 1 time siden:

Nei det har jeg ikke. Du skal ikke bruke tape.

Bruk Seldens aluminium vantskruvskydd.

Tar litt tid å tilpasse, men derfra er det bare bra.

Ingenting hekter og det er enkelt å løfte på de for å inspisere.

Ja de er pene de syns jeg. Men litt HR/Najad på en måte ;-) Litt for jålete for meg kanskje....?  

Men nå har jeg splinter andre plasser også som jeg pleier å teipe. Syns også tipset om syrefast ståltråd var interessant, da kan en jo unngå hele problemstillingen. Har også erstattet vanlige splinter med sånne "runde" noen steder. 

Pinkvin skrev for 4 timer siden:

Ja de er pene de syns jeg. Men litt HR/Najad på en måte ;-) Litt for jålete for meg kanskje....?  

har ikke disse aluminiumrør på min Najad, og skal heller ikke ha det............:giggle:

ønsker å ha oversikt over vanten/terminaler, har hørt att det er oftest der i overgangen, som en kordel går først !

S/Y Gunga Din

Ang de alurørene, leste en beretning av et norsk par på jordomseiling som fikk mastehavari. 

Under det påfølgende arbeidet for å kvitte seg med masta, ble nettopp de rørene det store problemet. Noe var bøyd eller i klem slik at det ikke var mulig å flytte på de, for å komme til strekkfiskene / splintene for å kvitte seg med masta. 

Guest Avmønstret#
Maika skrev for 3 timer siden:

Borelåsen går vel flere ganger rundt, men i teorien er jo alt mulig;)

Åja, tenkte ikke på de Blue Wave sine, de så smarte ut. Tenkte på en eller annen variant som jeg ikke husker hvor jeg har kjøpt. En greie som en klemmer rundt og som har en pin som stikker inn på en måte. Bruker de ikke på kritiske steder. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...