Guest Avmønstret# Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Husker å ha lest den du nevner Eureka. Og i historien til Hakkanen er det samme konklusjon, men da ifht de i plast, at de aldri skal ha det igjen. Så da kan jeg late som jeg er proff når jeg er uten ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Et triks jeg bruker med tape på kabler under vann er å snu nest siste runde med limet ut og så legge siste runde vanlig vei. Om det funker i denne sammenheng vet jeg ikke, men det er kanskje verd et forsøk. 3M sin 33+ er det jeg vanligvis bruker. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Mulligan Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Altså, konsensus på BP er at følgende et mastehavari skal man finne fram kniv og skjære opp vulketape. Deretter finne fram verktøy for å løsne strekkfisker. Det er sikrere enn å vippe opp alurøret og klippe strekkfisken med boltesaksa. Lykkelig for egne valg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Ikke for Hulda, her vil det gå i vinkelsliper. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 20 hours ago, alf-inge said: Selvvulkaniserende tape funker fint, men er litt vanskelig å få av igjen. Må Supert 88 er ikke en teip som vulker seg helt sammen som en vulkteip. Anbefaler den ? https://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/Scotch-Professional-Grade-Vinyl-Electrical-Tape-Super-88/?N=5002385+3294355634&rt=rud Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Hulda skrev for 1 time siden: Ikke for Hulda, her vil det gå i vinkelsliper. Samme her, batteridrevet vinkelsliper ligger lett tilgjengelig hvis noe må kappes kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Mulligan skrev for 2 timer siden: Det er sikrere enn å vippe opp alurøret og klippe strekkfisken med boltesaksa. I tilfellet med «Honningpupp» var litt av problemet at masta lå i sjøen og dermed ble strekkfiskbeskytterne bøyd. Da er det ikke lett å vippe dem opp. Utenom det er jeg enig med deg i at man bør ha ei god boltesaks til slikt ombord, jo raskere man får mirakkelset avgårde jo bedre i en slik situasjon. Hos meg er strekkfiskene låst med splint. Og kraftige tenger til splinten har jeg flere av? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Mulligan skrev for 16 timer siden: følgende et mastehavari skal man finne fram kniv og skjære opp vulketape. Deretter finne fram verktøy for å løsne strekkfisker. Det er sikrere enn å vippe opp alurøret og klippe strekkfisken med boltesaksa. Ville nå klippet vaieren over vulk/tape eller noe annet så en berger strekkfiakene Disse er bra så slipper en splinren, for de paranoidde bruk splittring Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mulligan Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Denne er bedre. Ikke bruk av verktøy i det hele tatt. Midt i blinken for oss med Ridder-Bergström rigg. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 (redigert) Hvor får man kjøpt Super 88 tape? Her er forvrig bilde av typen jeg har, de er også kjekke: Redigert 19.April.2018 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Maika Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Kan man se hvor langt inn på gjengene man er kommet med dem, Framtida? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Har aldri skrudd dem helt ut. Ser en skala som indikerer posisjon, det er alt. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.