Glødepluggen Startet 17.April.2018 Link til dette innlegget Startet 17.April.2018 Hei Jeg har en Volvo Penta Tamd41-p med fast aksel. Tiden er inne for å bytte motorlabber , men jeg er usikker på hvilken type jeg skal velge. Det eneste som står på de gamle labbene er Metalastik Cushyfloat. Hvis jeg skal velge ettermarkedslabber bør jeg vel vite hvor stiv gummi jeg skal velge osv. Bolten på labbene er forøvrig M18x1,5 og båten er en Master 820. Mitt spørsmål er om andre har erfaringer eller tips til hva jeg burde kjøpe :) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 (redigert) Ring Ingvar på Marinedeler.no,han har motorlabber til Volvo Redigert 17.April.2018 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 https://www.maritim.no/motorlabb-type-c-s-55-galv-m-bolt#.WtcK6ohubmE Samme som jeg brukt til en tamd40 en gang i tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Glødepluggen Svart 18.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Hei, takk for svar. Jeg ringte Marinedeler og de har labber på lager, de er riktignok med m16x1,5mm bolt . Art. Nr 858161 60/70 shore. Jeg hørte på min lokale Tools butikk og de har labber med identiske mål som mine originale labber, men også her er det m16 bolt,men ikke 1,5 i stigning. Regner med det er 2 mm i stigning her. Tools sine fester er en del billigere. Spørsmålet er hvor stor rolle spiller det om jeg går ned til m16 bolt og har stigningen på gjengene noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Det var i sin tid en del brukne bolter på elastiske motorfester på disse motorene slik at VP kom med kraftigere bolter med bedre holdfasthet for å utbedre dette. Vanligvis var det mulig å flytte boltene over i nye fester, og hardheten på gummifestene er vanligvis stanset inn i bunnplaten ved siden av et av festehullene. Sitér dette innlegget Link to post
Glødepluggen Svart 18.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Hei, det var akkurat som du sa. Demonterte bolten og nedre del er m16x1, 5. Pusset vekk litt rust ved skruehullene og der sto det 65. Tusen takk for fantastisk god hjelp, nå er det bare å bestille nye fester Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.