Bjørn Løvjomås Startet 18.April.2018 Link til dette innlegget Startet 18.April.2018 Hei. Nok en gang har jeg fått et ærefyllt oppdrag. Det ligger en flott båt i Bergen som gjerne vil til sør og Østlandet. Båten det er snakk om har vært omtalt ganske mye her på Bp allerede. Her vil nok eier komme på banen og beskrive litt mer om båten. Der ser ut som jeg drar til Bergen på fredag. Går gjennom båten og sjekker at den er sjøklar. Så får tiden og været avgjøre når vi er i Arendal. Forhåpentligvis innen mandag. Da skal båten innom Marex, før eier tar den videre til ny hjemmehavn lenger øst. Lurer på om bygda het Oslo? Regner med at vestlendingene tviholder på det flotte vårværet. Da kan det bli en flott tur på flybridge på tur hjemover. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 ? det gledes Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden: Hei. Nok en gang har jeg fått et ærefyllt oppdrag. Det ligger en flott båt i Bergen som gjerne vil til sør og Østlandet. Båten det er snakk om har vært omtalt ganske mye her på Bp allerede. Her vil nok eier komme på banen og beskrive litt mer om båten. Der ser ut som jeg drar til Bergen på fredag. Går gjennom båten og sjekker at den er sjøklar. Så får tiden og været avgjøre når vi er i Arendal. Forhåpentligvis innen mandag. Da skal båten innom Marex, før eier tar den videre til ny hjemmehavn lenger øst. Lurer på om bygda het Oslo? Regner med at vestlendingene tviholder på det flotte vårværet. Da kan det bli en flott tur på flybridge på tur hjemover. Dette blir bra som alltid Bjørn. blir artig å få følge en hentetråd på sin egen båt for en gangs skyld, selv om jeg mye heller skulle tatt den turen der selv. men jeg overtar halvveis, så det blir ikke heelt krise. Båten er i korte trekk en 2005 P42 med TAMD-75 motorer, med 800 timer. en eier siden ny, og har bodd i båtgarasje hele året. det kommer en egen tråd på båten når den er vel hjemme i havn. og hun skal bo i Asker, ikke Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Gratulerer så mye med flott båt(og valg av frakteskipper) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Joltus Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Blir artig å følge med! Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Navic II skrev 1 time siden: Dette blir bra som alltid Bjørn. blir artig å få følge en hentetråd på sin egen båt for en gangs skyld, selv om jeg mye heller skulle tatt den turen der selv. men jeg overtar halvveis, så det blir ikke heelt krise. Båten er i korte trekk en 2005 P42 med TAMD-75 motorer, med 800 timer. en eier siden ny, og har bodd i båtgarasje hele året. det kommer en egen tråd på båten når den er vel hjemme i havn. og hun skal bo i Asker, ikke Oslo. Blir flott tur dette. Isen har gått i bukta nå og de fleste Sommerplassene er klare. God tur begge to. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 VannTro skrev for 1 time siden: Gratulerer så mye med flott båt(og valg av frakteskipper) Takk. Ja, har all tillit til Bjørn. ? Joltus skrev 1 time siden: Blir artig å følge med! Det synes jeg og ? Frissy skrev 20 minutter siden: Blir flott tur dette. Isen har gått i bukta nå og de fleste Sommerplassene er klare. God tur begge to. Jepp, jeg vet. Var i havna og polerte litt på Navic i helgen. ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Se det da var det tiden ja ...flott båt ser ut till at værgudan er på din side lørdag for Jærhavet så blir nok Arendal i løpet av helgen ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kapt Skuteløs Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Ha nok en god tur Bjørn. Vi har nok passert Arendal før du kommer i mål, selv om vi herfra (Farsund) kommer til å gå rolig, innaskjærs, oppover Sørlandskysten. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 @MagneG, det er jo synd jeg ikke kan servere kaffi og stemple hentepapirene når du passerer Arendal. Men den får vi ha til gode. Fortsatt god tur til deg. Godt kjørt så langt? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kapt Skuteløs Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Takk Da får jeg får komme innom på de trakter igjen. Papirene må jo være i orden Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Kjenner jeg er bittelitt misunnelig på at du får hente en av drømmebåtene (og moterene) mine Båten høres ut som et virkelig flott eksemplar. Er ikke mange båter i denne størrelsen som er lagret i båthus siden ny. God tur Bjørn, og igjen gratulerer til Navic & co Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astridhj Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 God tur Bjørn. Ser vi deg i Haugesund denne gangen også? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Ikke umulig @Astridhj. Jeg planlegger avreise fra Bergen ca kl 19. Fredag kveld. Blir litt sen avreise fra Bergen for jeg har avtalt middag med min datter og søster der. Blir gøy å treffe dem. Men det lurer noe vind på lørdagen ved lista Lindesnes. Så da passer det å knekke noen Nm før kvelden på fredag. Regner med det er ledig plass bak seilbåten. ? @sap_2000. Jeg kjenner og at jeg er litt fristet på denne turen. Gleder meg til både motor og båt. Er jeg litt heldig blir det seilas på flyvebroen. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Astridhj Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Hadde vært kjekt det @Bjørn Løvjomås Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Hadde vært veldig fint om dere kun tok bilder av kjølsvinet og skitne kaffekopper under først del av seilasen. F.eks. til dere har rundet Lindesnes...Må du på død og liv ta naturbilder, ta av en nedblåst gran.. Her vest har vi drøssevis med ferger som seiler frem og tilbake hele dagen. Ja og for ikke snakke om bøyer... Noen ferger holder en fart på over 22 knop! Du milde! Tenk å få fylt opp fjordene med folk østfra til ferien. Det finnes ikke nok popcorn på denne kloden til at vi hadde klart å dekke behovet hvis vi skal følge med på alle trådene som kjapt hadde dukket opp her... God tur Bjørn! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 @Gudrun Veldig bra. Jeg skal gjøre mitt beste for at østlendingene ikke våger seg vestover. ??? Det kommer bare bilder av dårlig vestlandsreklame i denne tråden. ? Er ikke helt sikker på om jeg klarer å holde det løftet men. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 (redigert) Stakk du fra Tåke i Arendal i dag Bjørn..? på windy der ser det tågete ud Redigert 19.April.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Helt innafor værmessig i Arendal nå. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 ja det må jeg sei Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
oberst1 Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 God tur @Bjørn Løvjomås og gratulerer igjen @Navic II. Flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Det blir gøy å følge denne turen også Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Marida Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Vi østlendingene er bare på Vestlandet for å hente båter, ikke noe annet dessverre. He, he. Grattis med ny båt, flotte motorer og lykke til med turen Bjørn, dette har du gjort så mange ganger at det gjøres vel snart i søvne. Vet at her tas alle forhåndsregler og ingenting overlates til tilfeldighetene. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 (redigert) God tur, @Bjørn Løvjomås! Flott båt du skal frakte denne gangen også. Hvor i Bergen går du fra? Mulig vi sees på fjorden dersom du er i mitt område. Gratulerer med flott båt, @Navic II Redigert 19.April.2018 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Båten ligger hos Bergen marine senter. Jeg håpte du var i Haugesund jeg. ? Vi hadde jo en særdeles god middag der. ? @Trond123 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.