danielo Startet 18.April.2018 Del på Facebook Startet 18.April.2018 Hei. Fikk i dag kalkblåst båten, og fjernet alt av gammel bunnsmøring og grunning. Helt rent inn til gelcoaten. Bygge opp med 3 x antipest og 2 x toppstrøk nå så blir skroget som nytt! Anbefales virkelig, her sparer man mye tid og banning på sliping og rengjøring. Sitér dette innlegget Link to post
danielo Svart 18.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Coldman Svart 18.April.2018 Del på Facebook Svart 18.April.2018 Er det lov å spørre om pris? Sitér dette innlegget Link to post
danielo Svart 18.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2018 5500kr for denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Gjorde det samme, jeg la 4 strøk epoxy primer og 1 lag bunnstoff. Er det samme som du kaller antipest og toppstrøk..? I år skal jeg tynne ut bunnstoffet og kun ta utsatte steder. Han blåsemannen din burde absolutt lagt en presenning under for å få samlet mest mulig guffe så dette kan fjernes.. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
danielo Svart 19.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2018 blue moon skrev 36 minutter siden: Gjorde det samme, jeg la 4 strøk epoxy primer og 1 lag bunnstoff. Er det samme som du kaller antipest og toppstrøk..? I år skal jeg tynne ut bunnstoffet og kun ta utsatte steder. Han blåsemannen din burde absolutt lagt en presenning under for å få samlet mest mulig guffe så dette kan fjernes.. Ifølge Jotun sine anbefalinger holder det med 3 strøk primer(antipest) og 2 strøk bunnstoff(toppstrøk). Sitér dette innlegget Link to post
Lars Erik L Svart 19.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2020 Hei folkens, hvorvidt det er liv i denne tråden er vel heller usikkert, men jeg forsøker å finne noen som kan kalk/sand/glass/soda - blåse ei jolle for meg i Sarpsborgdistriktet. Båten er en 16 fot Viksund (With). Jeg har tenkt å ta den helt ned for så å legge ny epoxyprimer osv. Klok av skade etter at jeg har gjort dette med en GH14 tidligere er jeg villig til å betale litt for å få den jobben gjort... Er det noen her inne som har erfaringer med noen leverandører av slikt i dette området, og eventuelt prisnivå man kan forvente. Til danielo sitt innlegg på slutten der... Når jeg gjorde dette sist fikk jeg tips av en som er virkelig proff/båtbygger. Hans resept var: (gitt at du skal ha selvpolerende bunnstoff til slutt) -3-4 strøk epoxyprimer som legges vått i vått. - 1 strøk med hardt bunnstoff i en "signalfarge". Skal du eks. ha sort selvpolerende, så velger du lyseblått eller noe. - 2 strøk selvpolerende. En av fordelene da er at det blir veldig lett å se når det selvpolerende er slitt ned, uten at man er inne på epoxyen. Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.