Jump to content

Fjerning av bunnstoff og grunning med kalkblåsing.

danielo

Recommended Posts

Gjorde det samme, jeg la 4 strøk epoxy primer og 1 lag bunnstoff. Er det samme som du kaller antipest og toppstrøk..?

I år skal jeg tynne ut bunnstoffet og kun ta utsatte steder.

Han blåsemannen din burde absolutt lagt en presenning under for å få samlet mest mulig guffe så dette kan fjernes..

09 Sealine F37 - VP D4 260

blue moon skrev 36 minutter siden:

Gjorde det samme, jeg la 4 strøk epoxy primer og 1 lag bunnstoff. Er det samme som du kaller antipest og toppstrøk..?

I år skal jeg tynne ut bunnstoffet og kun ta utsatte steder.

Han blåsemannen din burde absolutt lagt en presenning under for å få samlet mest mulig guffe så dette kan fjernes..

Ifølge Jotun sine anbefalinger holder det med 3 strøk primer(antipest) og 2 strøk bunnstoff(toppstrøk).

• 2 år senere...

Hei folkens, hvorvidt det er liv i denne tråden er vel heller usikkert, men jeg forsøker å finne noen som kan kalk/sand/glass/soda - blåse ei jolle for meg i Sarpsborgdistriktet. Båten er en 16 fot Viksund (With). Jeg har tenkt å ta den helt ned for så å legge ny epoxyprimer osv. Klok av skade etter at jeg har gjort dette med en GH14 tidligere er jeg villig til å betale litt for å få den jobben gjort...

Er det noen her inne som har erfaringer med noen leverandører av slikt i dette området, og eventuelt prisnivå man kan forvente.

Til danielo sitt innlegg på slutten der... Når jeg gjorde dette sist fikk jeg tips av en som er virkelig proff/båtbygger. Hans resept var: (gitt at du skal ha selvpolerende bunnstoff til slutt)

-3-4 strøk epoxyprimer som legges vått i  vått.

- 1 strøk med hardt bunnstoff i en "signalfarge". Skal du eks. ha sort selvpolerende, så velger du lyseblått eller noe.

- 2 strøk selvpolerende.

En av fordelene da er at det blir veldig lett å se når det selvpolerende er slitt ned, uten at man er inne på epoxyen.

Mvh

Lars

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...