Komodo Startet 19.April.2018 Del på Facebook Startet 19.April.2018 På tvangssalg. Noen som har en drøm om et spesielt fartøy? Ved første øyekast så ser det jo ut som om de er ganske påkostet også. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=117725804 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=117728074 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Nå er jo snart hummerraceren ferdig... da trenger vel du et par nye prosjekt. Ser for meg at du hadde tryllet fram mye båt i disse to. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Komodo Svart 19.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2018 He he Ja, når det tar to-tre år å pusse opp ei jolle så kan man jo regne ut hvor lang tid det ville tatt å sette i stand en av de der På den annen side så hadde jeg fått brukt mine faglige kunnskaper litt mer, altså jobbe med stål. Den slepebåten var virkelig en tøffing! Men litt mye med 93 fot da... Og den passasjerbåten (gamle Akerö) ser jo virkelig påkostet ut. Vi får håpe disse båtene kommer til heder og verdighet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 I USA er jo Tug båter skikkelig i vinden... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Ville aldri hatt en båt som het Nortug Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Kjenner igjen charterbåten MS Northwind fra den gangen den gikk under navnet MS Akerø i fast smuglerrute mellom Tønsberg og Strømstad. Var tilbake på 70-tallet. Tror den også dukket opp en periode på 80 eller 90-tallet under navnet Kalmarin. Man skal vel være litt over middels interessert for å gå løs på denne til privatbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Kunne godt tenkte meg en båt med det historiske navnet "Akerø", men lar det bli med tanken. Dessuten er det lite hjelp å montere Wallas'er i denne for å holde varmen, så da kan det være det samme Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Wallas Service Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 HansH skrev 2 minutter siden: Kjenner igjen charterbåten MS Northwind fra den gangen den gikk under navnet MS Akerø i fast smuglerrute mellom Tønsberg og Strømstad. Var tilbake på 70-tallet. Tror den også dukket opp en periode på 80 eller 90-tallet under navnet Kalmarin. Man skal vel være litt over middels interessert for å gå løs på denne til privatbruk. Ikke bare over middels interessert. Må ha godt over middels lommebok også Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Gudrun Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 (redigert) Nei tror vi får klare oss med en slik her..... koselig lyd med nostalgi.. Da kan det brukes Wallas og... Vel får sikkert en utdannelse underveis innen sveising og overflatebehandling før den er klar til turbruk. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=105792953 Og nesten lik maskin, men bare nesten.. Redigert 19.April.2018 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2018 Nydelig båt! Men den båten er jo fra 1914, så den er vel klinket? (grøss ) Regner med det vil koste skjorta å få den der i stand. Men selgeren virker ærlig da, det skal han ha: "Gammel sliter med artig motor. Båten har mye rust og jobben som må legges ned er formidabel. " Her må vel hele skuta strippes, sandblåses, overflatebehandles, sveises, klinkes mm. før man kan begynne å tenke på motor, teknisk, innredning osv. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gudrun Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Kjenner ikke så mye til den nå etter et tidligere medlem av baatplassen solgte den. Kan jo være tynn i bunnen, men det er ikke sikkert... Se f,eks en annen taubåt som "Ruggen", den er fra 1874 og fortsatt i full drift. http://tugboatlars.se/Mellos.htm Skal den på finn brukes vil nok en tykkelsesmåling være noe av det første som blir etterspurt.. Dette for å unngå å ende opp som en sikalady.. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 (redigert) noen OK tugs http://www.buyexploreryachts.com/expedition-yacht-tug-conversions.shtml har sett noen fantastisk flotte på Vestlandet om sommeren (nei, ikke norsk flagg) Redigert 19.April.2018 av janet (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Tor Arild Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Jeg er også særs svak for salvage tugs som er konverterte. Tusen takk for link! Hadde vært morsomt å hatt lommebok og budsjett til å drifte en slik, men har man en slik så er de sikkert usikre på hva som er kontonummer og saldo uansett... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Ellers dukket denne opp på finn nå nettopp... Noe å se på mens solen forsvinner..... https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=118499832 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.