Jump to content

Oppussing av Buster WorkBuster aluminiumsbåt

pHILIPo

Recommended Posts

Hei folkens!

Jeg har fått meg en gammel og slitt båt som trenger litt kjærlighet. En Buster WorkBuster aluminiumsbåt 15 fot.

5ad8c5064d82d_Bt3.jpg.aa2862acb8db79928aeb316ae3ffccb5.jpg

Har brukt mange timer på å lese meg opp, men føler ikke helt at jeg har svarene jeg trenger enda. Så prøver meg her.

Hvis du har gjort noe av dette før, og vet helt sikkert hva du snakker om, setter jeg stor pris om du kan ta deg tid til å skrive et par ord.

For øyeblikket ligger båten opp ned, har startet å pusse vekk gammel maling/bunnstoff ved bruk av malingskrape og stålbørste (drill). Neste steg blir å tette diverse hull, og rundt popnaglene.  Har sett flere metoder å gjøre dette på, enten lodding med gassbrenner (blir fort dyrt) eller ved bruk av glassfiberarmert polyester, eventuelt aluminiumsarmert, epoxy sparkel, stålplast filler?

Vi kan starte med dette hullet. Hva burde brukes av matrialer for å få dette sikkert og tett?
5ad8bd8b2f649_hullibten.jpg.471645c5c185ac6089c701a989e6415f.jpg

Gammel rep som lekker, trenger også en fiks. Noen råd?

Tidligere har det ligget glassfiberarmert polyester eller noe slik over hele rep området. Pusset det vekk da det var helt sprøtt og utett.

To hull tværs igjennom der popnaglene står ut, skal tettes ved bruk av tetning og popnagle, lest at 3M 5200 er bra, andre forslag til tetningsmiddel?

5ad8c39b44ccc_gammelrepfiks.jpg.feba92128d02dcb6bd542d5da41a8943.jpg

På forhånd takk. Hvis interessen er der, holder jeg dere gjerne oppdatert videre under prosjektet.

Her var det ikke mye action. :rolleyes:

Oppdatering.

Har fått tak i MIG sveiseapparat, 0,9 mm alutråd, argongass, og ser om jeg ikke kan få dette til med sveising. Aldri gjort det før, men øvelse gjør mester. :cool:

- Bunnstoff er kjøpt inn, HEMPEL Primer og HEMPEL Alusafe bunnstoff.

- Planer om å kjøpe inn Gflex som tetning rundt alle nagler, eventuelt noe billigere om noen har anbefalinger. Mye forskjellige produkter.

Halve båten er pusset ferdig.

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...