Svein34 Startet 20.April.2018 Del på Facebook Startet 20.April.2018 Jeg har noe aluminium som har stått ei god stund på båt å den tidligere maling er flasset av. Jeg lurer på om det går å male dette med hammerite lakk hvis jeg pusser bort det meste av oksideringen først, eller må jeg bruke en grunning først? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Hammerite flasser av, etter litt tid, om du ikke grunner. Etter min kjedelige erfaring. Så ets-grunn etter sliping og vask. Så Hammerite eller annen epoxy maling! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Eg har ikkje kunnskap om hammerite maling på aluminium men generelt så må aluminium grunnast. Hammerite kan være vanskeleg å overmala med andre malinger. Eg pleier berre rubbe med feks 80 korning og vaske med aceton. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Epoxymaling kan ofte "kritte" og tørke ut. Sist eg malte alu hadde toppstrøket betegnelse "epoxy akryl". Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Svein34 Svart 20.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2018 Så da må de grunnes først da. Jeg har en del 2 komponent epoxyprimer stående, går det å bruke den, eller må de være aluminium-relatert grunning som den etch? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Såvidt eg har forstått må det være aluminiumsrelatert, men det finnes fleire kombi. Les på den du har, kanskje den duger. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ttor Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Beste løsningen er først sand/glassblåsing for å få bort oksydert alu. Deretter Etch-primer og en kompatibel toppstrøk maling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.