Viknes69 Startet 21.April.2018 Del på Facebook Startet 21.April.2018 Har kjøpt en Viknes 1030 KS 2006 mod. Ekkolodddet har sluttet å registrere dybden. Mistenker at det kan være feil ved svingeren, men finner ikke hvor de den er festet på skroget. Dette tross iherdig leting av flere personer. har ringt Viknes og Harstad Narina (som i utgangspunktet er flinke på Viknes), de mener på styrbord side av motoren. Gammel eier kan ikke gi meg noen svar heller. - Så om noen kan fortelle meg hvor svingeren er montert, så jeg slipper å bestille dykker eller ta båten opp for å finne det ut. - Kanskje det er noen som vet hva som kan være feilen, når loddet ikke registrerer dybden? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Følge ledningen? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Viknes 900 har ihvertfall på styrbord side. Mener den faktisk var under motor. Så vi lot den være der når vi monterte ny. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Den står enten på SB eller BB side av motor. Veldig enkel å se om du har en skikkelig utvendig svinger med støpt montasje i skrog. Er det en sånn liten innvendig sak kan den vel være lagt nærmest hvor som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Ganske ofte er det ekoloddmodulen som er problemet. Ville sjekket den først. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes69 Svart 21.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2018 Takk for svar. Problemet er at vi har letet iherdig uten å finne den. Å følge ledningen er umulig siden en ikke finner den videre fra bak pentryen. Har sjekket grundig rundt motor, men finner den ikke. Problemet med Viknes er at alt er lagt opp helt idiotisk med tanke på å komme til. Dette gjelder det meste av ledninger, slanger etc. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Hva viser tegningene i "boken" for båten? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes69 Svart 21.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2018 Tegningen viser ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Båten er 12 år gammal, det må no finnast ein tidlegare eigar / servicemann som har hatt båten på land og sett svingaren..? Har du oversikt på eigarane eller er det berre ein? Sjølvsagt kan det vera montert innvendig svingar, men truleg er det utvendig bronsesvingar på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
tobba Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Sjekket om det er luke under madrass i stikk-kabin hvor du kan finne den? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes69 Svart 21.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2018 tobba skrev 7 minutter siden: Sjekket om det er luke under madrass i stikk-kabin hvor du kan finne den? Har ikke sjekket der. Takk for tips:-) Ganske utrolig at ikke Viknes kan gi meg et svar..... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Viknes69 skrev for 12 timer siden: .... Ganske utrolig at ikke Viknes kan gi meg et svar..... Dei har vel gitt et svar? Det kan jo tyde på at båten ikke var levert med svinger fra fabrikk og at kansje en gammel eier eller leverandøren av båten har etterinstallert svingeren. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 bellen skrev 1 time siden: Dei har vel gitt et svar? Det kan jo tyde på at båten ikke var levert med svinger fra fabrikk og at kansje en gammel eier eller leverandøren av båten har etterinstallert svingeren. Dette var ganske vanlig på disse båtene, ofte var det forhandleren som installerte elektronikken så da har ikke Viknes dokumentasjonen. Svingeren er slettes ikke vanskelig å komme til om de har plassert den der den oftest står på disse båtene, dvs. til venstre eller høyre for motor. På 1030`en under ser du den til høyre for motor, det var her den sto på min båt også. Veldig enkelt tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.