Jump to content

Finner ikke svingeren på min Viknes 1030 2006 mod?


Viknes69

Recommended Posts

Har kjøpt en Viknes 1030 KS 2006 mod. Ekkolodddet har sluttet å registrere dybden. Mistenker at det kan være feil ved svingeren, men finner ikke hvor de den er festet på skroget. Dette tross iherdig leting av flere personer. har ringt Viknes og Harstad Narina (som i utgangspunktet er flinke på Viknes), de mener  på styrbord side av motoren. Gammel eier kan ikke gi meg noen svar heller.

- Så om noen kan fortelle meg hvor svingeren er montert, så jeg slipper å bestille dykker eller ta båten opp for å finne det ut.

- Kanskje det er noen som vet hva som kan være feilen, når loddet ikke registrerer dybden?

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Problemet er at vi har letet iherdig uten å finne den. Å følge ledningen er umulig siden en ikke finner den videre fra bak pentryen. Har sjekket grundig rundt motor, men finner den ikke. 

Problemet med Viknes er at alt er lagt opp helt idiotisk med tanke på å komme til. Dette gjelder det meste  av ledninger, slanger etc.

Link to post
Share on other sites

Båten er 12 år gammal, det må no finnast ein tidlegare eigar / servicemann som har hatt båten på land og sett svingaren..?

Har du oversikt på eigarane eller er det berre ein?

Sjølvsagt kan det vera montert innvendig svingar, men truleg er det utvendig bronsesvingar på denne båten.

Link to post
Share on other sites

Viknes69 skrev for 12 timer siden:

....

Ganske utrolig at ikke Viknes kan gi meg et svar.....

 

 

Dei har vel gitt et svar? Det kan jo tyde på at båten ikke var levert med svinger fra fabrikk og at kansje en gammel eier eller leverandøren av båten har etterinstallert svingeren. 

Link to post
Share on other sites

bellen skrev 1 time siden:

 

Dei har vel gitt et svar? Det kan jo tyde på at båten ikke var levert med svinger fra fabrikk og at kansje en gammel eier eller leverandøren av båten har etterinstallert svingeren. 

 

Dette var ganske vanlig på disse båtene, ofte var det forhandleren som installerte elektronikken så da har ikke Viknes dokumentasjonen.

 

Svingeren er slettes ikke vanskelig å komme til om de har plassert den der den oftest står på disse båtene, dvs. til venstre eller høyre for motor. På 1030`en under ser du den til høyre for motor, det var her den sto på min båt også. Veldig enkelt tilgjengelig.

 

image.png.06631d61bf985f974c451e8e3a6ca5d2.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...