thomasd Startet 21.April.2018 Del på Facebook Startet 21.April.2018 Jeg skal bygge om septiktanken i båten, og har derfor sett litt på opplegget som er i dag. Tømming i dag er Tank => pumpe => Y-kobling (ikke ventil/velger) => land/vann via egne slanger Altså antar jeg at tanken er at man stenger ventilen for vanntømming, og når det da settes vakuum på landtømming vil dette suge ut skiten gjennom pumpen. Spørsmålet blir da: Fungerer det? Har nemlig ikke testet. Vil en septikpumpe tillate at det suges igjennom denne, eller vil den skape for mye motstand (og/eller potensielt bli ødelagt)? Alternativet vil vel være å sette inn en Y-ventil i forkant av pumpen. Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Vet ikke om den blir ødelagt, men det vil gå tregt igjennom... Sett Y - ventil- ellet et T rør før pumpen. Jeg har et T- rør med slange før pumpen som går opp til dekk for dekktømming. Funker fint. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.